مقالات

میکرونیدلینگ با درماپن برای جوانسازی پوست

میکرونیدلینگ با درماپن راه حل و درمانی موثر را برای تمام عوارض پوستی ارائه می‌دهد، از جمله چین و چروک و خطوط ریز، هایپرپیگمنتیشن، جای زخم، منافذ بزرگ، ترک‌های پوستی، تحریک درمان زخم، سفت کردن پوست، لیفتینگ و جوانسازی. نتایج بدون هزینه و بدون زمان استراحت برای بهبودی این درمان با لیزر فرکشنال قابل مقایسه هستند. میکرونیدلینگ یک عمل لیفت صورت بدون جراحی است.

درماپن یک دستگاه نیدلینگ پوست الکتریکی است که مانند یک قلم به نظر می‌رسد که برای ایجاد سوراخ‌های میکرو خیلی ریز در پوست از سوزن‌های بسیار ریز استفاده می‌کند. این روش باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین جدید می‌شود که ظاهر پوست شما را بهبود می‌بخشد. این سوراخ‌ها همچنین به نفوذ بهتر و سریع‌تر محصولات مراقب پوستی موضعی کمک می‌کنند که باعث جوان‌سازی سریع‌تر و موثرتر پوست می‌شود.

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#a1bb56″]

اگر به خاطر وجود جای جوش و لک روی صورت خود نگران هستید و یا ایجاد ترک‌های بارداری بر روی بدن شما، شما را آزار می‌دهند و به دنبال راهی برای از بین بردن آنها هستید با ما تماس بگیرید. [shortcode-variables slug=”name”] مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات و متشکل از مجرب‌ترین متخصصان آماده ارائه انواع خدمات درماپن به بیماران عزیز می‌باشد. به منظور رزرو نوبت و یا مشاوره با شماره‌های [shortcode-variables slug=”number”] تماس بگیرید.[/alert]

میکرونیدلینگ چگونه کار می‌کند؟


قلم روی پوست کشیده می‌شود، و به لایه‌های بالایی پوست به عمق ۰.۱ میلی متر تا ۲.۵ میلی متر برای ایجاد سوراخ‌های بسیار کوچک نفوذ می‌کند. این روش بدن را به پاسخ با تولید کلاژن و فیبرهای الاستین جدید وا می‌دارد. در پاسخ به محرک، پوست پف کرده، ضخیم و صاف می‌شود و باعث کاهش ظاهر جای زخم‌ها، خطوط ظریف و چین و چروک می‌شود.

مزایا


  • داشتن تاثیری عالی بر باز جوانی کلاژن و الاستین
  • سوزن چند سرعته و عمق قابل تنظیم
  • بالاترین اثربخشی
  • درمان موثر نواحی‌ که دسترسی به آنها سخت است.
  • افزایش درمان جای زخم دیر درمان و تولید کلاژن طبیعی

متقاضی درمان


میکرونیدلینگ را می‌توان بدون خطر و با اطمینان بر روی تمام انواع پوست و تمام رنگ پوست انجام داد. هنگامی که روی پوست و به خصوص سلول‌های رنگدانه که ملانوسیت‌ها نامیده می‌شوند در پوست به صورت دست نخورده باقی مانده‌اند، خطر کمی در تغییر رنگدانه یا هایپرپیگمنتیشن بعد از التهاب وجود دارد. میکرونیدلینگ پوست می‌تواند نواحی حساس و زود آسیب که درمانشان با سایر روش‌ها مشکل است، را درمان کند. این نواحی شامل چشم، گردن و پشت دست هستند.

با این حال، این روش برای بیمارانی که دارای موارد زیر هستند مناسب نیست:

  • در ۳ تا ۶ ماه گذشته آکوتان (ایزوترتینوئین) مصرف کرده‌اند.
  • زخم‌های باز، بریدگی یا خراش بر روی پوست دارند.
  • در طی سال گذشته، پرتو درمانی روی پوست داشته‌اند.
  • هر گونه عفونت جاری، عارضه یا هرپس سیمپلکس در ناحیه یا نواحی تحت درمان دارند.
  • باردار یا شیرده هستند.
  • هر گونه سابقه‌ی کلوئید یا اسکارهای هیپرتروفیک بهبود ضعیف زخم دارند.

نواحی تحت درمان با درماپن


میکرونیدلینگ می‌تواند در تمام قسمت‌های پوست بدن (صورت، گردن، دست‌ها، پاها و غیره( مورد استفاده قرار گیرد. اکثر افراد بعد از اولین درمان، نتایج را مشاهده خواهند کرد.

فرآیند درمان


پوست تمیز است و کرم بی‌حس کننده برای کاهش ناراحتی استفاده می‌شود. برای نتایج بهتر و راحتی بیشتر، محصول تحریک کننده کلاژن مانند اسید هیالورونیک یا سلول‌های بنیادی در طی این روش مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه قلم مانند کوچک و دستی یک سر استریل و یکبار مصرف با ۱۲ سوزن کوچک دارد، که پوست را در ناحیه یا نواحی تحت درمان سوراخ می‌کند.

پس از درمان


اکثر افراد قرمزی خفیف و  یا تورم کمی شبیه به آفتاب سوختگی خفیف را به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت تجربه می‌کنند. ممکن است خونریزی کم و یا کبودی وجود داشته باشد. در عرض یک یا دو هفته، متوجه خواهید شد که پوست شما ظاهری صاف‌تر و درخشان‌تر دارد، اما اثرات نهایی تا چند ماه بعد دیده نمی‌شوند.

سوالات رایج


پس از درمان میکرونیدلینگ مدت بهبودی چقدر است؟

واکنش التهابی پوست بسیار کوتاه است و در عرض چند ساعت به طور قابل توجهی از قرمزی به صورتی کاهش می‌یابد که ممکن است ۱۲ تا ۴۸ ساعت طول بکشد.

بهتر است تا روز بعد از اینکه پوست شما شروع به بهبودی نمود، آرایش نکنید یا کرم ضد آفتاب نزنید.

به چند جلسه درمان نیاز دارم و هر چند وقت یکبار درمان باید تکرار شود؟

میکرونیدلینگ را می‌توانید با اطمینان هر ۴ تا ۶ هفته تکرار کنید تا به نتایج مورد نظر دست یابید. برای جوان سازی کلی، بهتر است با ۳ درمان با حداقل فاصله‌ی زمانی ۴ تا ۶ هفته بین درمان‌ها شروع شود. برای کاهش اسکار، به طور متوسط ۳ تا ۶ درمان توصیه می‌شود. تعداد درمان‌های مورد نیاز به این که چگونه هر فرد به درمان پاسخ می‌دهد، سن، میزان آسیب به پوست و اهداف درمان خاص شما بستگی دارد.

پس از درمان باید از چه چیزهایی روی پوستم اجتناب کنم؟

برای اطمینان از بهبودی درست و مناسب، بهتر است از محصولاتی که حاوی آلفا هیدروکسی اسیدها (AHAs)، رتینول یا Retin A هستند به مدت ۷ روز استفاده نکنید. استفاده از رتینول‌ها پوست شما را حساس‌تر می‌کند. بنابراین، شما باید مصرف تمام محصولاتی که دارای رتینول هستند را حداقل از ۳ روز تا ۷ روز قبل از درمان متوقف کنید. همچنین باید از قرار گرفتن در معرض آفتاب جلوگیری شود و از طیف گسترده‌ای از کرم‌های ضد آفتاب‌ UV باید استفاده شود. پس از درمان، دستورالعمل‌های خاصی به شما داده خواهد شد.

عوارض جانبی


تقریبا عوارض جانبی منفی به غیر از قرمزی خفیف و تورم پس از عمل وجود ندارد.

درمارولر در مقابل میکرونیدلینگ خودکار


بسیاری از بیماران اطلاعاتی در اینترنت پیدا می‌کنند که می‌گوید درمان‌های خودکار میکرونیدلینگ اساسا با درمان‌های درمارولر یکسان است. هنگامی که بیماران با چنین چیزی مواجه می‌شوند اول از همه می‌پرسند، چرا برای میکرونیدلینگ هزینه کنم، وقتی می‌توانم درمارولر خودم را خریداری کنم؟

اساسا این دو نوع درمان با هدف تحریک پوست برای تولید کلاژن خود، جلوگیری و از بین بردن علائم پیری به روشی کاملا طبیعی، هدف نهایی یکسانی دارند. یکی از بزرگترین تفاوت‌های بین این دو درمان این واقعیت است که سوزن‌های روی درمارولر به صورت عمودی در پوست نفوذ نمی‌کنند. بنابراین، اینکه شما در حال استفاده از درمارولر برای خودتان یا بیمار باشید، سوزن‌ها با زاویه در پوست وارد شده و از آن خارج می‌شوند. زاویه سوزن‌های میکرو در واقع می‌تواند پارگی در پوست ایجاد کند و یک سوراخ میکرو بزرگ‌تر از آنچه مطلوب است به وجود آورد. به عنوان مقایسه‌ی این دو روش، سوزن‌های میکرو درماپن به صورت عمودی در پوست داخل و خارج می‌شوند. سوراخ‌های میکرو که با سوزن میکرو اتوماتیک ایجاد می‌شوند عمودی هستند، که نتیجه‌ی مطلوبی است.

تفاوت اصلی دیگر بین این دو درمان، در واقع شخصی است که این کار را انجام می‌دهد. همیشه توصیه می‌شود که یک متخصص مجرب، هر دو درمان را انجام دهند، اما دستگاه‌های میکرونیدلینگ اتوماتیک مورد نیاز باید توسط پزشکان استفاده شوند. بسیاری از بیماران خودشان از درمارولر استفاده می‌کنند که می‌تواند خطرناک باشد و باعث آسیب بیشتر نسبت به آنچه شما در حال تلاش برای درست کردن آن هستید، شود. افراد مجرب برای درمان‌های میکرونیدلینگ آموزش دیده‌اند و از ژل‌های موضعی مانند هیالورونیک در ترکیب با سلول‌های بنیادی و پپتیدها استفاده می‌کنند تا پوست بیمار را بهبود ببخشند.

هزینه‌


هزینه‌ی درمان میکرونیدلینگ با درماپن در بیماران مختلف متفاوت است و بستگی به تعداد و وسعت نواحی تحت درمان، نوع مشکل موجود در پوست و تخصص و تجربه متخصص دارد.

author-avatar

درباره دکتر ابوالحسنی

دکتر ابوالحسنی متخصص تغذیه و رژیم درمانی می باشند.تخصصهای ایشان عبارتند از تغذیه در بارداری ، تغذیه در کودکان ، تغذیه در سالمندان ، تغذیه در مدارس ، لاغری موضعی با دستگاه های کرایو لیپولیز، RF ، LpG و کویتیشن ، راه های مراقبت از پوست و مو و بهبود بینایی. همچنین ایشان با توجه به شرایط بیماران رژیم های درمانی مناسبی را ارائه میدهند تا به وزن ایده آل خود برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *