دسته‌بندی نشده

پاسخ به کلیه سؤالات متداول درباره ملاحظات قبل و بعد از میکرودرم

امروزه میکرودرم ابریژن به دلیل این که یک روش غیرتهاجمی محسوب می‌شود یک روش درمانی محبوب است. در واقع، این روش که لایه بیرونی پوست شامل سلول‌های مرده پوست برداشته می‌شود، فقط عوارض جانبی موقتی و محدودی به دنبال دارد.

 به هر حال اگر این فرایند توسط یک متخصص متبحر پوست و مو انجام شود، این عوارض جانبی موقتی و جزئی خواهند بود. از طرف دیگر، اگر اطلاعات شما کافی نباشد ممکن است برخی مشکلات دیگر نیز رخ دهند.

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#a1bb56″]

ممکن است سؤالات زیادی برای بیمار در زمینه استفاده از میکرودرم ابریژن برای جوانسازی پوست به وجود بیاید که با مشورت با پزشک می‌تواند پاسخ مناسبی برای کلیه این سؤالات به دست آورد. به عنوان مثال ممکن است فرد سؤال کند که بعد از میکرودرم چه چیزی روی صورت خود بمالم؟ یا اینکه آیا بعد از میکرودرم می‌توانم آرایش کنم؟ یا بپرسد که علت التهاب، قرمزی و درد پوست بعد از میکرودرم چیست و چگونه می‌تواند آن را درمان کند. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر راجع به انواع پرسش‌های خود راجع به میکرودرم پوست می‌توانید با متخصصین ما در کلینیک  [shortcode-variables slug=”name”]  با شماره [shortcode-variables slug=”number”] تماس بگیرید.

[/alert]

 سؤالات متداول راجع به میکرودرم پوست


تعدادی از سؤالات رایجی که پس از انجام میکرودرم پوست برای بیمار به وجود خواهد آمد عبارتند از:

 چه چیزی می‌توانم روی صورتم استفاده کنم؟

یکی از سؤالات رایج پس از انجام فرایند میکرودرم ابریژن این است که شما بلافاصله پس از انجام این فرایند از چه چیزهایی می‌توانید روی صورت خود استفاده کنید؟

پاسخ کوتاه این است که “هیچ چیز”. باید پوست شما به طور کامل بهبود یافته و حداقل ۲۴ تا ۴۸ ساعت از انجام عمل بگذرد. برای خانم‌هایی که آرایش می‌کنند بهتر است چند روز از کرم‌ها و پودرهای خود استفاده نکنند.

آن‌هایی که نمی‌توانند آرایش نکنند فقط از لوازم آرایش چشم و رژلب می‌توانند استفاده کنند.

آیا باید مصرف همه داروها را پس از انجام درمان قطع کرد؟

خیر، نیازی به قطع مصرف داروها نیست مگر این که پزشک به شما بگوید.

چرا احساس می‌کنم پس از درمان جوش‌های من تشدید شده است؟

روی پوست بیماران به خصوص افراد مبتلا به آکنه چرک و آلودگی ظاهر خواهد شد. این یک واکنش عادی است و انتظار می‌رود پس از گذشت چند روز برطرف شود.

من باردار هستم و می‌خواهم زیبا به نظر برسم، آیا می‌توانم دوباره فرایند میکرودرم ابریژن را انجام دهم؟

انجام فرایند میکرودرم ابریژن در دوران بارداری توصیه نمی‌شود. انجام این فرایند به دلیل بالا بودن سطح هورمون‌ها در دوران بارداری ممکن است با واکنش‌های پیش‌بینی‌نشده‌ای روی پوست همراه باشد.

بهتر تا پایان دوران شیردهی صبر کرده و سپس این فرایند را انجام دهید.

چرا رنگ پوست من کمی تغییر کرده است؟

این یک واکنش عادی پس از انجام فرایند میکرودرم ابریژن است. متأسفانه قسمت درمان شده پوست ممکن است روشن‌تر یا تیره‌تر شود که به عنوان یکی از خطرات احتمالی پس از انجام میکرودرم ابریژن شناخته می‌شود.

آیا می‌توان برای دست‌یابی به نتایج مطلوب‌تر و بهینه پس از انجام فرایند میکرودرم ابریژن از درمان‌های پوستی دیگر نیز استفاده کرد؟

پوست شما برای بهبودی نیاز به زمان دارد. برخی بیماران از کم بودن نتایج پس از انجام فرایند میکرودرم ابریژن ناراضی و گله‌مند هستند.

به هر حال، انجام درمان‌های دیگر پس از میکرودرم ابریژن ممکن است باعث تحریک پوست شده و برای پوست مشکلاتی ایجاد کند.

فقط پزشک شما می‌تواند تشخیص دهد که آیا می‌توانید بلافاصله پس از جلسه درمانی خود از روش‌های درمانی دیگر استفاده کرده یا پوست خود را لایه‌برداری کنید یا نه.

 منافذ پوست من مسدود شده است. آیا برای رفع آن به جلسات درمانی بیشتری نیاز است؟

مسدود بودن منافذ پوست یک چالش است اما میکرودرم ابریژن می‌تواند به حل این مشکل کمک کند. معمولاً حداقل به ۶ جلسه درمانی با فواصل اجباری در هر جلسه مورد نیاز است.

 لایه‌برداری پوست من پس از انجام میکرودرم ابریژن افزایش یافته است. چه کاری باید انجام دهم؟

فقط پزشک می‌تواند به شما اجازه انجام فرایندهای دیگر را پس از میکرودرم ابریژن بدهد.

چگونه می‌توانم اثرات ضدپیری را با به کارگیری روش میکرودرم ابریژن به حداکثر برسانم؟

از سرم ویتامین ث برای رشد تولید کلاژن استفاده کنید. هر چه کلاژن بیشتری تولید شود، پوست جوان‌تر و شاداب‌تر می‌شود.

از پزشک در مورد لزوم مصرف مکمل‌های کلاژن سؤال کنید.

 من یک کیت خانگی میکرودرم ابریژن خریداری کرده‌ام. آیا این کار گزینه بهتری است؟

انجام فرایند میکرودرم ابریژن در منزل می‌تواند مؤثر باشد اما باید دستورالعمل انجام آن به دقت مورد استفاده قرار گیرد.

غالباً افرادی که این کار را خودشان انجام می‌دهند، یک مرحله را فراموش کرده یا محتویات آن را به اندازه صحیح مورد استفاده قرار نمی‌دهند که منجر به حصول نتایج بد می‌شود. همیشه بهتر است که این نوع درمان‌ها زیر نظر یک پزشک متخصص و آموزش دیده انجام شود.

کیت خریداری شده خود را نزد پزشک برده و برای استفاده از آن از وی راهنمایی بگیرید. بهتر است از پزشک بپرسید که کدام کیت مناسب شرایط شما است.

اگر قرمزی پوست برطرف نشد چه باید کرد؟

از انجام هر کاری که احتمال تحریک پوست را افزایش دهد باید اجتناب کرد. اگر فکر می‌کنید که قرمزی ایجاد شده روی پوست شما پس از انجام فرایند میکرودرم ابریژن شدید است به پزشک مشورت کنید تا متوجه شوید که آیا احتمال آسیب‌دیدگی وجود دارد یا نه. بیشتر افراد پس از انجام این فرایند به زندگی روزمره خود ادامه می‌دهند.

 من درد زیادی دارم. آیا می‌توانم آسپیرین یا ایبوپروفن مصرف کنم؟

وجود این شرایط معمولاً نشانه این است که باید دوباره به پزشک مراجعه کنید. قبل از مصرف دارو با پزشک مشورت کنید.

در صورت بروز چه علائمی نیاز به مراقبت‌های پزشکی خواهد بود؟

اگر در ناحیه درمان شده تورم زیادی به وجود آمد یا تاول‌های ایجاد شده با تب همراه بودند باید برای معاینه به پزشک مراجعه کنید.

در نهایت باید با کمک راهنمایی‌های بیشتر، نتایج حاصل از انجام این فرایند را به حداکثر برسانید. حقیقت این است که شما نباید کار زیادی انجام دهید اما اگر به دنبال دست‌یابی به نتایج مطلوب و سریع هستید با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی خود برای سازگاری بیشتر با این فرایند به روند بهبودی خود کمک کنید.

آیا انجام میکرودرم ابریژن می‌تواند زخم‌های سرد را دوباره فعال کند؟

زخم‌های سرد تاول‌های دردناکی هستند که در دهان ایجاد شده و غالباً به دلیل ویروسی به نام ویروس هرپس سیمپلکس به وجود می‌آیند. میکرودرم ابریژن در برخی موارد به دلیل مکانیزم دفعی ممکن است به عنوان محرک این عارضه عمل کند.

اگر فرد معمولاً دچار زخم‌های سرد می‌شود توصیه می‌شود که قبل از درمان از داروهای ضدویروسی استفاده کرده و به پزشک در مورد این وضع نامطلوب اطلاع داده تا وی در حین انجام فرایند میکرودرم ابریژن اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهد.

پزشک ممکن است تا زمان بهبودی زخم‌های سرد و از بین رفتن ویروس، درمان را به تأخیر اندازد. وی ممکن است داروهایی برای تسریع در بهبود این زخم‌ها به بیمار بدهد تا بتواند هر چه زودتر درمان را شروع کند.

 آیا انجام مکرر فرایند میکرودرم ابریژن خطرناک است؟

میکرودرم ابریژن در بین هنرپیشه‌ها و طرفداران آنها محبوب است زیرا یک روش ملایم و غیرتهاجمی محسوب می‌شود. در این روش درمانی فشار زیادی به کار برده می‌شود زیرا روش‌های تهاجمی‌تر جر وارد کردن آسیب به پوست نتیجه دیگری به دنبال نخواهند داشت.

علل آن ممکن است از کبودی تا هایپر پیگمنتاسیون پس از التهاب باشد و همه ما تقریباً به طور کامل با آن آشنا هستیم؛ به عبارت دیگر، این یکی از خطرات میکرودرم ابریژن است که تعداد کمی از افراد از آن اطلاع دارند.

هایپرپیگمنتیشن پس از التهاب به دلیل تولید بیش از حد ملانین که پروتئین مرتبط با رنگ پوست، مو و چشم است ایجاد می‌شود. این معمولاً یک واکنش التهابی است که در پاسخ به آسیب‌دیدگی‌های پوست رخ می‌دهد. در نتیجه، نقاط تیره با اشکال و سایزهای مختلف روی سطح پوست ظاهر خواهد شد.

author-avatar

درباره دکتر ابوالحسنی

دکتر ابوالحسنی متخصص تغذیه و رژیم درمانی می باشند.تخصصهای ایشان عبارتند از تغذیه در بارداری ، تغذیه در کودکان ، تغذیه در سالمندان ، تغذیه در مدارس ، لاغری موضعی با دستگاه های کرایو لیپولیز، RF ، LpG و کویتیشن ، راه های مراقبت از پوست و مو و بهبود بینایی. همچنین ایشان با توجه به شرایط بیماران رژیم های درمانی مناسبی را ارائه میدهند تا به وزن ایده آل خود برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *