مقالات

ورزش های مناسب برای پر و حجیم کردن لب ها

اغلب خانم‌ها تمایل دارند که لب‌های برجسته و قلوه‌ای داشته باشند. داشتن لب‌های زیبا نماد زنانگی در چهره به شمار می‌رود و لب‌هایی نرم و برجسته می‌تواند یکی از بهترین ویژگی‌های چهره‌ی شما باشد. امروزه بسیاری از افراد برای برجسته کردن لب‌هایشان از روش‌های شیمیایی و پر هزینه استفاده می‌کنند که برخی از این روش‌ها می‌توانند آسیب‌های جدی به لب‌ها وارد کنند.

ورزش‌های مناسب برای پر و حجیم کردن لب‌ها

نسبت به انجام تمرینات روزانه جهت پر و حجیم کردن لب‌های خود اقدام نمایید. ممکن است ۴  هفته طول بکشد تا تفاوت را بتوانید ببینید، پس منتظر نتایج به دست آمده باشید. بهتر است که “پیش از” شروع تمرینات عکس بگیرید: پیگیری پیشرفت ممکن است به شما انگیزه دهد. حداقل به مدت چند دقیقه تمرینات را ۱   تا ۲   بار در روز انجام دهید.  ورزش‌های زیادی وجود دارند که با انجام آن‌ها می‌توان به برجسته کردن لب‌ها و جلوگیری از باریک شدن لب‌ها با افزایش سن کمک کرد. تعدادی از این ورزش‌ها عبارتند از:

تمرین بوسه 

دست خود را نزدیک صورت قرار دهید، لب‌هایتان را به دست‌ها فشار دهید، به طوری که گویی می‌خواهید برای کسی بوسه بفرستید. برای چند ثانیه، لب‌های خود را در برابر دستان نگه دارید.  ۵ تا ۱۰ بار این حرکت را تکرار کنید.

لبخند و بوسه به تعداد ۵ بار 

 

صاف بنشینید و دهان خود را ببندید. تا جایی که می‌توانید یک لبخند گشاده بزنید. این حرکت را برای مدت ۱۵  ثانیه انجام دهید، سپس استراحت کنید. سپس، لب‌های خود را جمع کنید و تا آن جا که می‌توانید مشابه یک بوسه فوقالعاده را انجام دهید.  این حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید.

  • پس از لبخند زدن و جمع کردن، لب‌های خود را به مدت حداقل ۳۰  ثانیه در حالت جمع شده نگه دارید، سپس استراحت کنید و لب‌های خود را به داخل دهان بکشید، به طوری که دندان‌هایتان به آرامی روی آنها قرار گیرد. به مدت ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید.
  • این حرکت را ۵ بار تکرار کنید.

با لب‌هایی که به داخل کشیده شده‌اند، لبخند بزنید 

 لب‌های خود را روی دندان‌ها قرار دهید و گوشه‌های دهان خود را بالا ببرید به طوری که یک لبخند را ایجاد کنید.  حداقل ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید. این تمرین را ۱۰ بار تکرار کنید.

۱۰ بار لب‌ها را فشار دهید 

 

 لب‌های خود را در یک خط مستقیم روی یکدیگر فشار دهید. یک مقاومت در برابر این حرکت را به وجود آورید، گویی مانعی برای انجام دادن این حرکت در لب‌های شما وجود دارد. برای نگه داشتن لب‌هایتان در برابر این مقاومت ۵ ثانیه تلاش کنید. این حرکت را ۱۰ بار تکرار نمایید.

وانمود کنید که با دهانشویه دهان خود رامی‌شویید 

  • دهان خود را ببندید و به آرامی لب‌ها را جمع کنید. با ملایمت لب‌های خود را به چپ و راست حرکت دهید گویی گونه‌های خود را پر از هوا کرده‌اید. بنابراین، به نظر می‌رسد که در حال شستشوی دهان خود با دهانشویه هستید.
  • سعی کنید که لب‌های خود را به شکل ۸ در آورید و در هر دو جهت حرکت دهید.

صورت خود را به شکل اردک درآورید 

لب‌های خود را روی یکدیگر فشار دهید و آن‌ها را به سمت بالا و بینی خود ببرید. به مدت ۵ ثانیه در این موقعیت بمانید. این حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید.

نفس خود را بیرون دهید 

یک نفس عمیق بکشید و سپس گونه‌های خود را باد کنید. لب‌ها را به شکل O در آورید و برای بازدم آماده شوید. به تدریج نفس خود را بیرون دهید و ۲ تا ۳ بار فوت کنید تا تمام هوا را خارج کنید.

وانمود کنید که در حال فوت کردن شمع هستید 

تا جایی که می‌توانید لب‌های خود را بکشید. سپس استراحت کنید و این حرکت را ۵ بار تکرار نمایید.

author-avatar

درباره دکتر ابوالحسنی

دکتر ابوالحسنی متخصص تغذیه و رژیم درمانی می باشند.تخصصهای ایشان عبارتند از تغذیه در بارداری ، تغذیه در کودکان ، تغذیه در سالمندان ، تغذیه در مدارس ، لاغری موضعی با دستگاه های کرایو لیپولیز، RF ، LpG و کویتیشن ، راه های مراقبت از پوست و مو و بهبود بینایی. همچنین ایشان با توجه به شرایط بیماران رژیم های درمانی مناسبی را ارائه میدهند تا به وزن ایده آل خود برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *