دسته‌بندی نشده, مقالات

لیزر موهای زائد با الکساندرایت،قوی ترین دستگاه برای پوست های روشن

انواع دستگاه لیزر

برآورد زمان مطالعه: ۸ دقیقه

صرف نظر از اینکه به دنبال حذف موهای زائد در چه ناحیه‌ای هستید، لیزر موهای زائد می‌تواند به رهایی از شر موهای زائد کمک کند. اما انتخاب بهترین دستگاه لیزر سازگار با پوست شما که بهترین کارایی را داشته باشد مشکل است. با کمک دستگاه لیزر در عرض چند دقیقه فولیکول‌های مو با حداقل ناراحتی نابود می‌شوند. با استفاده از انرژی بسیار متمرکز، فولیکول‌های مو مورد هدف قرار می‌گیرند و پالس‌های نور منتشر می‌شوند. انرژی لیزر به رنگدانه مو جذب می‌شود، همانطور که نور خورشید به لباس تیره‌تر جذب می‌شود.

انواع مختلف دستگاه لیزر وجود دارند که یکی از پیشرفته‌ترین و بهترین دیتگاه لیزر ، دستگاه لیزر الکساندرایت است که در مقایسه با انواع دستگاه‌ لیزر دیگر دارای محاسن بسیاری است. برخی حتی آن را پرقدرت‌ترین لیزر برای رفع موهای زائد پوست‌های روشن می‌دانند ولی باید در نظر گرفت میزان درد آن نیز به نسبت سایر دستگاه‌ها خصوصا IPL و ایلایت بیشتر است.

ارتباط با ما “

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رفع موهای زائد صورت و بدن با استفاده از دستگاه لیزر دایود می‌توانید از مشاوره پزشک باتجربه در کلینیک …. بهره ببرید. جهت رزرو نوبت مشاوره با شماره تلفن [shortcode-variables slug=”number”] تماس حاصل فرمایید.

آنچه درباره انواع دستگاه لیزر خواهید خواند:


لیزر الکساندرایت یا دایود؟

انواع دستگاه لیزر

لیزر حذف موهای زائد برای از بین بردن دائمی موهای ناخواسته‎ی بدن با استفاده از انرژی نور از لیزر طراحی شده است.

نکته قابل تامل این است که برای رفع موهای زائد با لیزر بهتر است از کدام دستگاه استفاده کرد. با توجه به تنوع دستگاه‌های لیزر لازم است ابتدا درباره انواع آن‌ها اطلاعاتی کسب کرده و پس از مشورت با پزشک بهترین روش را برای از بین بردن موهای زائد صورت یا بدن خود انتخاب کنید. یکی از این دستگاه‌های پراستفاده و رایج در لیزر موهای زائد، دستگاه الکساندریت که بهترین دستگاه لیزر برای پوست روشن است که امروزه در بسیاری از نقاط جهان در کلینیک‌های زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته قابل ذکر است این دستگاه با وجود محاسنی که دارد باز هم از لحاظ کارایی برای رنگ پوست‌های مختلف از لیزر دایود عقب می‌ماند. می‌توان گفت دایود برای نژاد ایرانی لیزر مناسب‌تری است. همچنین دایود دارای عمق نفوذ بیشتری نسبت به دستگاه الکساندرایت است.

لیزر الکساندریت (بهترین دستگاه لیزر برای پوست روشن ) چیست

انواع دستگاه لیزر

لیزر الکساندریت یک نوع لیزر (تقویت و تشدید نور توسط انتشار تحریک شده تابش) است که نور با انرژی بالا را از طریق یک کریستال الکساندریت منتشر می‌کند. همانطور که از طریق کریستال الکساندریت عبور می‌کند، پرتو نور به طول ۷۵۵ نانومتر تولید می‌شود.

توجه: طول پرتو نور تعیین می‌کند که لیزر تا چه حد به داخل پوست نفوذ می‌کند.

رنگ نور لیزر قرمز است.

لیزرهای الکساندریت را می‎توان در حالت سوئیچ Q تنظیم کرد، که باعث می‌شود لیزر یک پرتو با انرژی بالا از نور در پالس‌های کوتاه تولید کند. این چیزی است که باعث موثر بودن آن برای حذف موهای زائد می‌شود و بهترین دستگاه لیزر است.

علاوه بر حذف مو، لیزرهای الکساندریت برای موارد زیر استفاده می‌شوند:

  • درمان لکه‌های پیری
  • درمان وریدهای عنکبوتی
  • درمان ماه گرفتگی‌های رگ‌دار
  • حذف تتو

مزایای لیزر الکساندریت (الکس)

علیرغم این که لیزر انواع پوست تیره‌تر را به اندازه‌ی دیگر لیزرها تحت تاثیر قرار نمی‌دهد موثرترین لیزر برای استفاده با تمام انواع مو و پوست در نظر گرفته شده است. همانند دیگر لیزرها، با پوست سفید و بسیار روشن بهتر کار می‌کند و ثابت شده که برای موهای نازک و ریز که بسیاری از لیزرهای دیگر نمی‌توانند آنها را از بین ببرند موثرترین روش است.

طول موج نور منتشر شده از لیزر الکساندریت به راحتی توسط ملانین (سلول‌های رنگدانه) در موهای شما جذب می‌شود که باعث می‌شود این سلول‌ها گرم شوند و در نهایت نابود شوند.

توجه: برای انواع پوست بسیار تیره، بهترین گزینه لیزر Nd: YAG است، زیرا طول اضافی پرتو به فولیکول‌های مو بدون تاثیر زیاد بر رنگدانه پوست نفوذ می‌کند.

میزان تأثیرگذاری این لیزر

با استفاده از لیزر الکساندریت، میزان ریزش مو حدود ۷۰٪ بعد از تعداد جلسات توصیه شده درمان است، معمولا بین ۶ تا ۸ جلسه درمان برای موهای نازک‌تر و یا ۸ تا ۱۲ برای موهای ضخیم‌تر و تیره‌تر نیاز است. مطالعات بالینی را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اثربخشی کاهش مو مشاهده کنید.

این روش همچنین سریع‌ترین لیزر در نظر گرفته می‌شود، که نوارهای بزرگ مو را در جلسات کمتر حذف می‌کند. برای بیماران علاقه مند به درمان نواحی بزرگتر بدن (مانند شکم، سینه، کمر، شانه‌ها یا پاها)، اغلب توصیه می‌شود از لیزر الکساندریت استفاده کنند.

لیزرهای الکساندریت یکی از تنها لیزرهای توصیه شده برای درمان هایپرتریکوز یا پرمویی که همچنین با عنوان “سندرم گرگینه” شناخته می‌شوند، هستند.

لیزر الکساندرایت از چه لحاظ با لیزرهای دیگر تفاوت دارد؟

تفاوت بین لیزر الکساندرایت و دیگر لیزرها چیست؟ گذشته از رنگ، طول موج نور، تنها چیزی است که تغییر می‌کند.

به عنوان مثال، لیزر الکساندریت یک پرتو قرمز نور ۷۵۵ نانومتر را منتشر می‌کند. از سوی دیگر، لیزر دایود  یک پرتو لیزر ۸۱۰ نانومتری را منتشر می‌کند و یک لیزر YAG یک پرتوی ۱۰۶۴ نانومتری منتشر می‌کند.

در ادامه دستگاه الکساندریت با لیزر دایود و الکترولیز برای رفع موهای زائد، مقایسه می‌شود.

لیزرهای الکساندرایت در مقایسه با دایود

یکی از معروف‌ترین انواع لیزرها برای لیزر حذف موهای زائد، لیزر دایود پالس که دارای یک پرتو کمی طولانی‌تر از لیزر الکساندرایت است، می‌باشد

در یک مطالعه سال ۲۰۰۱، دو لیزر مقایسه شد تا ببینیم کدام نوع لیزر بهترین نتایج دراز مدت را تولید کرده است. لیزر الکساندرایت موجب کاهش ۸۵٪ رشد مو شد، در حالی که لیزر دایود باعث کاهش ۸۴٪ شده است. چهار جلسه درمان با هر دو لیزر سبب کاهش ۹۰٪ رشد مو تا ۱۲ ماه شد.

در سال ۲۰۰۶، یک مطالعه برای اثربخشی دو لیزر انجام شد و مشخص شد که هر دو لیزر کار را با تاثیر و سودمندی یکسان انجام دادند.

تا اینجا به نظر می‌رسد هر دو لیزر کارایی تقریباَ مشابهی دارند اما نکته‌ای که درباره آن‌ها وجود دارد تفاوت کارایی آن‌ها برای رنگ پوست‌های متفاوت است به این صورت که لیزر الکساندرایت برای پوست خیلی روشن مناسب است اما دایود برای پوست‌های کمی تیره و سبزه و روشن کاربرد دارد. در واقع گستره کارایی دایود در این مورد بیشتر از الکساندرایت می‌باشد.

مقایسه الکساندرایت و الکترولیز برای حذف موهای زائد 

پس از ۳ جلسه لیزر حذف موهای زائد الکساندریت در فواصل ۴ هفته، بیماران ۶ ماه پس از درمان ۷۴٪ کاهش مو را نشان داده‌اند. پیوند به مطالعه، الکترولیز تنها کاهش ۳۵ درصد شمار مو را نشان داده است. لازم به ذکر است که روش الکترولیز در مقایسه با ترمولیز، گالوانیک بود.

گالوانیک یکی از نسخه‌های قدیمی‌تر الکترولیز است و با سرعت و کارایی روش‌های الکترولیز مدرن قابل مقایسه نیست.

عوارض استفاده از لیزر الکساندرایت برای رفع موهای زائد چیست؟

متاسفانه، همانند تمام لیزرها، برای لیزر نیز برخی از عوارض جانبی وجود دارد.

برای افرادی که دارای پوست بسیار تیره هستند، احتمال وجود هایپوپیگمنتیشن وجود دارد (روشنی‌های پوست در تکه‌هایی که توسط لیزر درمان می‌شوند). لیزر الکساندریت برای بیماران با پوست تیره موثر نیست، همانطور که در بالا ذکر شد.

حتی در میان افرادی که دارای پوست روشن‌تر هستند خطر تخریب رنگدانه از پوست وجود دارد. آن روی سکه، حتی یک خطر وجود دارد که پوست به دلیل نور باعث تولید ملانین زیاد می‌شود، که می‌تواند باعث ایجاد لکه‌های تیره در پوست شما شود.

درد در طول درمان شایع است، هرچند که معمولا خیلی کم است. ژل خنک کننده اغلب قبل از درمان ناحیه اعمال می‌شود، که به کاهش درد و جلوگیری از تورم کمک می‌کند.

اغلب بعد از عمل کمی تورم و خارش وجود دارد، اما بعد از چند روز باید از بین برود. پوست ممکن است قرمز شود، اما اگر لیزر به اشتباه استفاده شود، فقط سوختگی ایجاد می‌کند.

شانس بسیار کمی (۱۰٪) وجود دارد که کبودی وجود داشته باشد، اما کبودی‌ها خودشان محو می‌شوند.

هزینه لیزر الکساندرایت

هزینه این نوع از لیزر نسبت به لیزر دایود  ممکن است بیشتر باشد. اما در نهایت توصیه می‌شود قبل از هر چیز برای آگاهی دقیق‌تر از هزینه‌ها با پزشک مشورت نمایید زیرا عوامل مختلفی مانند نوع و مدل دستگاه، تجربه پزشک، تعرفه‌های محل زندگی شما، رنگ پوست و مو و ناحیه مورد نظر از بدن که قرار است تحت لیزر قرار بگیرد بر هزینه‌های آن تأثیر دارد.

author-avatar

درباره دکتر ابوالحسنی

دکتر ابوالحسنی متخصص تغذیه و رژیم درمانی می باشند.تخصصهای ایشان عبارتند از تغذیه در بارداری ، تغذیه در کودکان ، تغذیه در سالمندان ، تغذیه در مدارس ، لاغری موضعی با دستگاه های کرایو لیپولیز، RF ، LpG و کویتیشن ، راه های مراقبت از پوست و مو و بهبود بینایی. همچنین ایشان با توجه به شرایط بیماران رژیم های درمانی مناسبی را ارائه میدهند تا به وزن ایده آل خود برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *