مقالات

لیزر رفع موهای زائد ویژه صورت و بدن مردان: مراقبت قبل و بعد از آن

لیزر موهای زائد روشی مطمئن و دائمی برای رفع موهای زائد است که مشکل درد و تکرار مداوم روش‌های دیگر مانند تراشیدن، استفاده از موم و کرم‌های رفع موی زائد را ندارد. آقایان عموما برای قسمت‌های زیادی از بدن مانند کمر، سینه و پاها به دنبال درمان هستند که دارای موهای زائد بیش از حد و ضخیم است و باعث خجالت یا احساس ناراحتی تعدادی از مردان می‌شود. تعداد زیادی از مردان که بدنشان موهای زائد زیادی دارد، به دنبال روشی موثر و رفع طولانی مدت آنها چه برای زیبایی، راحتی خود هستند. استفاده از لیزر علاوه بر اینکه نیاز به تراشیدن روزانه موهای زائد را برطرف می‌کند، از آسیب و افزایش فولیکولیت که اغلب یک یا چند فولیکول مو ملتهب می‌شود، پیشگیری می‌کند.

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#a1bb56″]

 قسمت‌های معمولی بدن آقایان برای درمان شامل بالای بازو، کمر، سینه، شکم، ابرو، ریش و گردن می‌باشد. لیزر موهای زائد ریش می‌تواند موهای زیر پوستی را از بین برده و از حساسیت پوستی بعد از تراشیدن روزانه موها جلوگیری کند. اگر شما نیز جزو آن دسته از مردانی هستید که از رشد زیاد موها احساس ناراحتی می‌کنید، یا فقط ‌می‌خواهید که از تراشیدن مداوم موها رهایی پیدا کنید، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انجام لیزر جهت رفع موهای زائد صورت و بدن آقایان می‌توانید از راهنمایی متخصص زیبایی در [shortcode-variables slug=”name”] استفاده نمایید. برای رزرو وقت مشاوره با پزشک لطفا با شماره [shortcode-variables slug=”number”] تماس حاصل فرمایید. [shortcode-variables slug=”teleg”]

[/alert]

مزایای لیزر موهای زائد مردان


چند مورد از مزایای لیزر موهای زائد آقایان به شرح زیر است:

  •  یکی از دلایل مناسب بودن لیزر موهای زائد بدن مردان این است که برای تمام قسمت های بدن به طور مساوی نتیجه خوبی دارد. درمان با لیزر برای موهای زائد روی لاله گوش تا کل کمر، نه تنها کارامد بلکه موثر است. بیشتر کلینیک‌ها لیست قیمت ها را ارائه می دهند تا شما بدانید که برای هر درمان خاصی که دریافت می کنید پول خود را هدر نخواهید داد.
  •  درمان لیزری موهای زائد کاملا بدون درد است و با وجود کمی احساس ناراحتی، نتایج موفقیت آمیزی خواهید داشت. تصاویر فیلم‌های علمی تخیلی را که شخصیت‌های بد فیلم، با اشعه لیزر یکدیگر را از بین می برند فراموش کنید. لیزر مورد استفاده در درمان موهای زائد کاملا متمرکز است، بنابراین اشعه از بین برنده فولیکول مو بدون آسیب به پوست، موها را از بین می برد.
  •  با استفاده از لیزر موهای زائد آقایان، شما می توانید اعتماد به نفس خود را افزایش داده و احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید.

آیا لیزر موهای زائد مردان دائمی است؟

لیزر، موها را در طول مرحله رشد (آناژن)، از قسمت فولویکول بطور دائم از بین می برد. در هر زمان تقریبا ۸۵ درصد از موی ما در مرحله رشد است و توسط لیزر از بین خواهد رفت. در طول این مرحله موها به علت داشتن مقدار زیاد پروتئین، سلولهای کراتینی و ملانین، اشعه لیزر را بطور حداکثر دریافت می‌کنند. مدت زمانی که فولیکول مو در مرحله رشد باقی می ماند توسط ساختار ژنتیک شما مشخص می شود. مرحله آناژن مو ممکن است سال‌ها طول بکشد. موهای در حال رشد حدود ۸۵ درصد از موی ما را تشکیل می دهد. در پایان مرحله رشد، فولیکول وارد مرحله کاتاژن یا مرحله تغییر می شود و سپس مرحله تلوژن یا استراحت است و در حالی که فولیکول برای شروع دوره جدید تحریک شده،ریزش مو شروع می‌شود. مو در طول دوره تغییر و استراحت نسبت به لیزر حساس نیست. همانطور که فولیکول مو به دوره رشد برمی گردد، نسبت به درمان لیزر حساس می شود و می تواند به طور دائم آنرا از بین برد. این کار نیاز به مراجعه های درمانی مداوم دارد. مراجعه مجدد برای درمان نیز مورد نیاز است تا موهایی که از فولیکول های تازه رشد کرده اند از بین برده شوند. به همین دلیل است که ما یک تا دو جلسه درمان را برای هر سال پیشنهاد می کنیم. درمان لیزر برای موهای زائد تیره ضخیم نسبت به موهای نازک روشن (یا سفید، قرمز و موی بلوند) موثرتر است. اگر شما موهای تیره طبیعی و پوستی تیره دارید می توانید از مزایای لیزر موهای زائد صورت و بدن مردان بهره مند شوید. گرچه درمانهای اضافی معمولا برای کسب نتایج رضایت بخش مورد نیاز است.

گام به گام با لیزر موهای زائد صورت و بدن آقایان


در این بخش درباره روش رفع موهای زائد مردان با لیزر، مراقبت‌های قبل و بعد از آن و تعداد دفعات تکرار درمان مطالبی ارائه خواهد شد.

قبل از لیزر موهای زائد چه کارهایی باید انجام دهیم؟

برای اینکه لیزر موهای زائد موثر باشد، مو باید دارای فولیکول باشد. به این معنی که قبل از درمان باید از موم، بند انداختن و کندن مو خودداری کنید. همچنین نباید موهای خود را بلیچینگ یا بیرنگ کنید، چون برای از بین بردن فولیکول با لیزر، موها باید دارای رنگدانه باشند.

در طول درمان

لیزر با تابش فشرده نور که توسط پوست جذب می‌ شود کار می کند. این نور به گرما تبدیل می شود و توسط سلول های مورد نظر جذب میشود بدون انکه به دیگر بافتهای اطراف آسیب بزند. درک این موضوع بسیار اهمیت دارد که وقتی مو در مرحله رشد فعال باشد، در طول درمان بیشتر تحت تاثیر قرار میگیرد، به این دلیل که مو دارای بالاترین سطح ملانین است که لیزر آنرا به طور مستقیم مورد هدف قرار میدهد. شما و متخصص هردو عینک محافظ به چشم زده تا چشمها در طول درمان آسیب نبیند. متخصص از یک هندپیس کوچک که با پوست در تماس است استفاده می کند تا پالس های لیزر را انتقال دهد. ممکن است قبل از هر پالس لیزر ،اسپری شدن ماده خنک کننده را روی پوست خود حس کنید.

مراقبت‌های بعد از درمان

بطور کلی شما باید پوست خود را از تابش نور خورشید دور نگه داشته و به مدت دو تا سه هفته قبل از درمان و همچنین یک تا دو هفته بعد از درمان از برنزه کردن خودداری کنید. از ضدافتاب های با درجه محافظتی ۳۰ استفاده کنید. بعد از درمان به شدت مراقب پوست خود در مقابل نور خورشید باشید. پوست شما نسبت به نور خورشید حساس است و بنابراین مهم است که محل درمان را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. پاکسازی پوست سه روز پس از درمان به روند ریزش موها کمک می کند. بطو معمول تعدادی از موها از بین نمی رود و شما می توانید پس از تراشیدن موها در جلسه بعدی درمان به متخصص خود اطلاع دهید. زمانی که درمان شروع شد، کندن موها از قسمت فولیکول،باعث خواهد شد که درمان تاثیری نداشته باشد، از این رو از موم انداختن و کندن موها خودداری کنید. با این حال بیمار ممکن است نیاز داشته باشد که موها را بتراشد یا از کرم های موبر و کندن موها بین مراحل درمانی استفاده کند.

به چند جلسه درمان نیاز دارید؟

متخصص حداقل شش تا هشت جلسه درمانی با فاصله زمانی شش هفته را برای از بین بردن قابل توجه ۷۵ درصدی موهای زائد پیشنهاد می دهد، که نیازمند ادامه درمان هر از شش هفته می باشد. با این حال اگر شما می خواهید تا ۸۰درصد از موها را از بین ببرید، ممکن است به ده تا دوازده جلسه درمانی نیاز داشته باشید که به دلیل سطح بالای تستسترون در بدن است. موهای باقی مانده روشن تر و نرم تر از قبل خواهند بود و با ادامه درمان هر از چهار ماه ،انها نیز از بین خواهند رفت.

هزینه


هزینه انجام لیزر برای از بین بردن موهای زائد مردان با توجه به موارد زیر متفاوت است:

  •  ناحیه ی مورد درمان (صورت، سینه، …)
  •  تعرفه محلی پزشک
  •  تعداد جلسات مورد نیاز
author-avatar

درباره دکتر ابوالحسنی

دکتر ابوالحسنی متخصص تغذیه و رژیم درمانی می باشند.تخصصهای ایشان عبارتند از تغذیه در بارداری ، تغذیه در کودکان ، تغذیه در سالمندان ، تغذیه در مدارس ، لاغری موضعی با دستگاه های کرایو لیپولیز، RF ، LpG و کویتیشن ، راه های مراقبت از پوست و مو و بهبود بینایی. همچنین ایشان با توجه به شرایط بیماران رژیم های درمانی مناسبی را ارائه میدهند تا به وزن ایده آل خود برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *