مقالات

رفع موهای زائد زیر بغل با دستگاه لیزر:روش ممتاز نسبت به موم و شیو

لیزر موهای زیر بغل

برآورد زمان مطالعه: ۵ دقیقه

برای حذف موهای زائد زیر بغل، چندین روش مختلف وجود دارد. هر روش مزایا و معایب خود را دارد و بستگی به ترجیحات شما و ویژگی‌های پوستیتان ممکن است یکی از روش‌های برای شما مناسب‌تر باشد

اگر به دنبال یک جایگزین بلند مدت برای اصلاح موهای زیر بغل خود هستید، می توانید لیزر را در نظر بگیرید. این روش با تخریب فولیکول های مو از رشد موهای جدید جلوگیری می کند.

آنچه در این نوشته خواهید خواند:

مزایای لیزر موهای زائد نسبت به انواع دیگر روش‌ها


گر به دنبال یک جایگزین بلند مدت برای اصلاح موهای زیر بغل خود هستید، می توانید لیزر را در نظر بگیرید.

برخلاف شیو یا وکس، لیزر موهای زائد به فولیکول مو آسیب وارد می کند، به طوری که موی جدید رشد نمی کند. این فرآیند می تواند منجر به کم و کم تر شدن موها برای مدت زمان طولانی شود.

مزایای بالقوه این روش عبارتند از:

  • کاهش موهای زیر بغل
  • روشن تر شدن رنگ موها
  • ریز شدن بافت مو
  • کند شدن رشد مو

در مقایسه با موم انداختن و تیغ کشیدن

موها پس از اصلاح زیر بغل، سریع رشد می‌کنند. بنابراین، شما باید به طور منظم و مکررا موهای زیر بغل را تیغ بکشید تا زیر بغل را بدون مو نگه دارید. با این حال، اصلاح مداوم برای پوست مناسب نیست. این کار ممکن است به زیر بغل آسیب برساند، باعث ایجاد برجستگی و موهای زیر پوستی می‌شود. از سوی دیگر، موم انداختن زیر بغل می‌تواند ناخوشایند باشد. برای انجام وکس، نیاز است موهای زیر بغل فرد به اندازه خاصی برسند، بنابراین افراد مجبور می‌شوند تا زمان برداشتن موها، زیر بغل خود را بپوشانند. با انجام لیزر موهای زائد، بیماران می‌توانند زیر بغل خود را بین درمان‌ها اصلاح کنند، به این معنی که می‌توانند هر زمان که بخواهند، زیر بغل‌شان را تمیز کنند.

متقاضیان ایده‌آل لیزر موهای زائد زیر بغل


گر به دنبال یک جایگزین بلند مدت برای اصلاح موهای زیر بغل خود هستید، می توانید لیزر را در نظر بگیرید.

بانوان و آقایانی که موهای تیره یا زیادی زیربغل دارند، متقاضیان ایده‌آلی برای لیزر موهای زائد به شمار می‌آیند. پیش از شروع درمان باید بدانید که انتظار چه نتایجی را باید در بلندمدت داشته باشید و از احتمال رویش مجدد موها اطلاع داشته باشید، همچنین لازم است بدانید که باید چند جلسه لیزردرمانی انجام بدهید. به‌جز بحث داشتن انتظارات منطقی، تنها عارضه‌ای که مانع انجام لیزردرمانی می‌شود، عفونت فعال است. خوشبختانه پس از برطرف شدن عارضه پوستی می‌توانید لیزردرمانی را انجام بدهید.

آمادگی قبل از لیزر درمانی و احتیاط‌های لازم 


اپیلاسیون، وکس، کرم موبر یا استفاده از هر روشی برای از بین بردن موهای زائد، به جز اصلاح با تیغ و کوتاه کردن با قیچی، از شش هفته قبل از درمان ممنوع است. همچنین اگر قصد لیزردرمانی دارید، از شش هفته قبل از درمان دیگر نباید حمام آفتاب بگیرید یا از سولاریوم استفاده کنید. همچنین نباید از محصولات برنزه کننده پوست استفاده کنید.

لیزر موهای زائد زیربغل طی مراحل زیر انجام می‌شود:

  1. ابتدا متخصص ناحیه درمان را تمیز می‌کند و کرم بی‌حسی ملایمی را در صورت لزوم روی پوست می‌زند. عینک محافظی نیز به شما داده می‌شود تا در طول درمان به چشم بزنید.
  2. سپس متخصص دستگاهی را که پرتوی نور از آن ساطع می‌شود، روی زیربغل می‌گذارد. نور فولیکول‌های مو را گرم می‌کند و به آنها آسیب می‌زند، در نتیجه فولیکول‌های آسیب‌دیده نمی‌توانند مانند همیشه موهای جدید تولید کنند. این فرایند فقط ظرف چند دقیقه به اتمام می‌رسد.
  3. برای آن‌که درد و عوارض جانبی دیگر به حداقل برسد، متخصص اسپری یا ژل خنک کننده به زیربغل می‌زند.

همان روز درمان به خانه برمی‌گردید. متخصص توصیه می‌کند که کیسه یخ یا کمپرس سرد را در صورت لزوم زیربغل بگذارید. کرم استروئیدی موضعی در صورت ورم کردن شدید تجویز می‌شود.

مراقبت پس از لیزر درمانی 


پوست لیزر شده پس از درمان سرخ و داغ می‌شود، به همین دلیل است که ناحیه درمان پس از لیزر خنک می‌شود. گاهی اوقات تاول‌هایی نیز ایجاد می‌شود. این عوارض معمولاً ظرف چند ساعت برطرف می‌شود.

تا ۴۸ ساعت پس از درمان لباس پنبه‌ای گشاد بپوشید، از استخر، سونا و جکوزی استفاده نکنید و از ورزش کردن خودداری کنید. همچنین به زیربغل دست نزنید و با آب ولرم یا سردتر دوش بگیرید. زیربغل را با آب بسیار سرد یا داغ شستشو ندهید.

author-avatar

درباره دکتر ابوالحسنی

دکتر ابوالحسنی متخصص تغذیه و رژیم درمانی می باشند.تخصصهای ایشان عبارتند از تغذیه در بارداری ، تغذیه در کودکان ، تغذیه در سالمندان ، تغذیه در مدارس ، لاغری موضعی با دستگاه های کرایو لیپولیز، RF ، LpG و کویتیشن ، راه های مراقبت از پوست و مو و بهبود بینایی. همچنین ایشان با توجه به شرایط بیماران رژیم های درمانی مناسبی را ارائه میدهند تا به وزن ایده آل خود برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *