دسته‌بندی نشده

راز لاغری موضعی بدن و صورت و جوانی پوست بدون جراحی، با دستگاه rf چیست؟

لاغری موضعی

برآورد زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

بر اساس اصطلاح علمی رادیوفرکانسی (RF)، درمان رادیوفرکانسی یک ابزار غیر جراحی “تغییر شکل” بدن و صورت از زیر لایه سطحی پوست است. انرژی رادیوفرکانسی ویژه گرمای عمیق و کنترل شده به چربی هدفمند ارائه می‌کند. در حالی که بافت را نیز سفت می‌کند، سنتز کلاژن را افزایش می‌دهد و جریان خون را بهبود می‌بخشد. مطالعات متعدد در مقیاس بزرگ انجام شده است که حاکی از این می‌باشد که رادیوفرکانسی موجب کاهش اینچ، کاهش سلولیت و سفت شدن پوست و لاغری موضعی می‌شود.

از آن جایی که لاغری موضعی با دستگاه RF، روشی بدون نیاز به جراحی و مراقبت‌های سخت بعد از آن است، به نظر می‌رسد می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای رفع چاقی موضعی بدن باشد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این تکنولوژی جدید و البته موثر می‌توانید برای گرفتن نوبت مشاوره با شماره تلفن های  [shortcode-variables slug=”number”] تماس حاصل فرمایید.

آر اف چگونه کار می‌کند؟


لاغری موضعی

اساسا درمان‌های رادیو فرکانسی جریان الکتریکی را از طریق الکترودها به پوست می‌فرستند تا لایه‌های عمیق‌تر و سطحی‌تر را گرم کنند.

هنگامی که پوست ما جریان الکتریکی با فرکانس بالا را دریافت می‌کند. سلول‌های بدن ما این را به عنوان یک منبع انرژی برداشت می‌کنند و لایه‌های پوست ما مانند یک عنصر مقاوم در برابر جریان الکتریکی عمل می‌کنند. و بسته به سطح مقاومت آنها، به درجه‌های مختلف حرارت می‌بینند. این فرآیند گرم کردن است که به سفت شدن و جوانسازی پوست کمک می‌کند. و ظاهر پوست را صاف کرده و کیسه‌های موضعی چربی را کاهش می‌دهد.

لاغری چه قسمت‌هایی از بدن با دستگاه rf ممکن است؟


قسمت‌هایی از بدن که برای رفع چاقی می‌توانند تحت درمان با دستگاه RF قرار بگیرند عبارت‌اند از:

  • شکم
  • چانه
  • بازوها
  • سینه‌های مردان
  • ران‌ها
  • کفل‌ها
  • باسن
  • پهلوها
  • افتادگی‌ها و پوست شل زیر بازوها

لاغری موضعی با rf چه مزایایی دارد؟


لاغری موضعی با این روش دارای مزایای متعددی است از جمله:

کاهش یا حذف سلولیت‌ها

با توجه به اینکه چقدر پوست زنان متفاوت از مردان است، بخشی از یگانگی آنها نسبت به مردان، مصیبت سلولیت است که آنها را انتخاب جنسیتی می‌کند، فقط زنان دچار سلولیت می‌شوند در حالی که مردان هرگز دچار سلولیت نمی‌شوند. سلولیت یک مشکل پوستی تنها در زنان است که معمولا در اطراف باسن و در پشت ران‌ها یافت می‌شود که در آنجا معمولا چربی‌های بدن ما ذخیره می‌شوند.

با این حال، به لطف درمان آر اف، روزهایی که از مشکلات برآمدگی پوست ناشی از سلولیت رنج می‌برید، به پایان می‌رسند. با استفاده از بافت چرب و چربی به عنوان علت سلولیت، حرارت حاصل از درمان RF باعث کاهش برآمدگی‌های بافت‌های چربی اضافی می‌شود.

کاهش چربی‌های بدن

بر خلاف سلولیت‌هایی که چربی‌های پوستی عمیق بدن هستند و ظاهر آن‌ها تنها برای زنان اجرا شدنی است، چربی‌های کلی بدن هم مردان و هم زنان را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

با نگاه به سطح آناتومیک، هر دو سلولیت‌ها و چربی‌های کلی بدن یک چیز مشترک دارند، که شامل مشکل با بافت‌های چربی از زیر سطوح سطحی و پایین‌تر پوست است.

خوشبختانه، همچنین گفته می‌شود که درمان RF بافت چربی‌های اضافه بدن در میان ما را بدون در نظر گرفتن سن اصلاح می‌کند. نتیجه مکانیسم حرارت درمان آر اف موجب می‌شود که برخی از چربی‌های بدن ذوب شوند و به سیستم تخلیه شوند و در نتيجه نتیجه‌ای در حدود و یا برابر با جراحی از دست دادن چربی‌های بدن ایجاد می‌کند.

سفت کردن پوست

تا حدی چیزی که چین و چروک‌های پوست را بسیار آشکار می‌کند گاهی اوقات خطوط واضح هستند که روی پوست افراد سالخورده را اغلب به عنوان یک نتیجه طبیعی از روند پیری در طول سال‌ها دچار چروک‌ می‌کنند.

دیگران که مشکلات پوستی آنها فقط به چین و چروک محدود نمی‌شود، به طور بالقوه دچار مشکلات ناشی از تغییرات ناگهانی در وزن، پوست بیش از حد ناصاف و کشیده شده هستند.

هرچند از آنجایی که کیفیت پوستی که ما از بیرون می‌بینیم با ایجاد تغییراتی از داخل قابل تغییر است، انجام چنین کاری با درمان آر اف بهترین کمک برای فرایند غیر جراحی این روش است.

با استفاده از درمان RF، بافت‌های نرم عمیق در زیر پوست تحریک می‌شوند که از طریق تولید بافت‌های جدید کلاژن که نسبت به امواج RF واکنش‌دار هستند، به بهبود کمک می‌کند.

هنگامی که آر اف به صورت اعمال می‌شود، RF صورت برای کسانی که ممکن است در کنار دیگر مشکلات مربوط به پیری دچار افتادگی پوست صورت باشند، دارای مزیت‌هایی است.

پس از عمل صاف سازی لیپوساکشن

همه کسانی که فرآیند لیپوساکشن را انجام می‌دهند، همیشه به سطح ۱۰۰٪ صاف در ناحیه آسیب دیده دست پیدا نمی‌کنند. سایر افرادی که به چنین نتیجه‌ای نرسند، متوجه برآمدگی‌های در ناحیه‌ای که چربی‌های بدن از طریق جراحی برداشته شده‌اند می‌شوند که اغلب جلوه ناخوشایندی در مقایسه با بافت‌ها، عضلات و مقداری از چربی‌های پوست خوش فرم و متناسب دارند.

اگرچه اقدامات موجود که این مشکل را در میان بیماران لیپوساکشن پس از عمل اصلاح می‌کند، وجود دارند، درمان RF همچنین می‌تواند برای درمان غیر جراحی برای مشکل برآمدگی و افتادگی و شلی پوست استفاده شود.

کانتور ریشیپینگ

درست همانطور که ما فکر می‌کنیم که شکل دادن بدن همیشه نیاز به کار شدید و متمرکز یا جراحی دارد. درمان RF امکان تغییر شکل بدن ما را با استفاده از تکنولوژی که در زیر سطح پوست کار می‌کند فراهم می‌کند. به طوری که لایه‌های سطحی دست نخورده باقی می‌مانند.

صرف نظر از درمان سلولیت، حذف چربی‌های ناخواسته بدن، سفت کردن پوست و صاف کردن آن از طریق روش لیپوساکشن، جلسات RF تغییر شکل بدن ما را آسان می‌کنند.

از طریق روشی به نام بادی کانتورینگ یا پیکرتراشی، استفاده کنندگان می‌توانند ریکانتورینگ موثر پوست را بعد از اینکه وزن زیادی از دست دادند، ببینند.

به عنوان یک درمان مناسب برای اغلب قسمت‌های بدن که بیشتر مورد توجه هستند. مانند صورت، رادیو فرکانسی صورت برای کسانی که مایل به اصلاح کمی در صورت برای بهبودی‌ها هستند، مزایایی ارائه می‌دهد.

خب چطور آر اف پوست من را سفت و کانتور می‌کند؟


با رشد و کامل و بالغ شدن پوست، پروتئین‌های کلاژن و الاستین که به حمایت از ساختار پوست تنگ کمک می‌کنند، شروع به تجزیه شدن می‌کنند. و پوست همانطور که پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. به وجود آمدن خطوط ریز، چین و چروک‌ها و ظاهر کدر و افتاده پوست هرگز چیزی دور از تصور نیست.

انرژی رادیو فرکانسی به لایه‌های پوست نفوذ می‌کند تا به طور انتخابی بافت پوست را در جایی که فیبرهای کلاژن جاسازی شده‌اند، حرارت دهد. حرارت موضعی باعث انقباض فوری فیبرهای کلاژن می‌شود. و سلول‌های چربی تخلیه و سپس کوچک می‌شوند، در حالیکه همه سلول‌های فیبروبلاستی مهم (بخشی از بافت همبند ما) برای تولید فیبرهای کلاژن و الاستیک جدید تحریک می‌شوند. نتیجه‌ی این روش، پوستی با ظاهر صفت‌تر، صاف‌تر و جوان‌تر با لیفت قابل مشاهده است. سلول‌های چربی کاهش می‌یابد و سلولیت سمج بسیار کمتر قابل توجه می‌شود.

درمان شبیه چیست؟


لاغری موضعی

خود درمان بطور شگفت آوری آرام بخش است. هر ناحیه در بدن شما ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درمان می‌شود. تمام چیزی که مورد نیاز است این است که نواحی دارای مشکل را به درمانگر خود نشان دهید (در این مورد شکم شل و ول و ران‌هایی با کشسانی کمتر). و روی تخت درمان دراز بکشید و منتظر باشید که جادوی درمان شروع شود.

درمانگر یک روان کننده ژلی را به پوست شما اعمال می‌کند. تا به عنوان یک مانع محافظتی بین شما و میله الکترود عمل کند که می‌تواند کاملا گرم شود! پس از آن، میله الکترود (که به راحتی مانند ماساژور سه طرفه شکل می‌گیرد) روی پوست شما مالش داده می‌شود. و روی هر یک از نواحی مزاحم و آزاردهنده که نیاز به توجه بیشتری دارند متمرکز می‌شود. این تکنیک بسیار راحت است به طوری که در واقع منجر به یک خواب سریع می‌شود، که همیشه نشانه‌ای از درمان خوب است.

چه زمانی باید انتظار دیدن نتایج را داشته باشم؟


اکثر بیماران قادر به دیدن نتیجه فوری سفت شدن پوست خواهند بود، اما نتایج در روزهای پس از درمان نیز به ظاهر شدن ادامه می‌دهند. پوست به طور قابل توجهی صاف‌تر است و خاصیت ارتجاعی عضله نیز بیشتر قابل مشاهده است. ما باید بگویم که بسیار تحت تاثیر قرار گرفتیم. درمان به خوبی واژه‌اش است، بدون درد و نتایج متمرکز.

برای نتایج بلند مدت یک جلسه کافی نیست. به طور معمول، جلسات متعدد به طور کلی ۱تا  جلسه۳ در هفته تا زمانی که شما در حدود ۴ تا ۸ درمان را در مجموع داشته باشید، مورد نیاز است. این بستگی به نتایجی که شما می‌خواهید و توصیه‌ی پزشک زیبایی شما دارد.

برای حفظ اثرات، یک شیوه زندگی سالم را با یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم امتحان کنید. در غیر این صورت سلولیت می‌تواند به راحتی بازگردد.

آیا این درمان عوارض جانبی دارد؟


به طور معمول عوارض جانبی در این روش درمان وجود ندارد. اما برخی افراد ممکن است در ناحیه تحت درمان پس از درمان متوجه کمی قرمزی شوند. اما معمولا پس از ۳۰ دقیقه، ۲۴ ساعت پس از درمان، از بین می‌رود. ممکن است به ندرت تورم یا کبودی رخ دهد، اما این اثرات معمولا در عرض چند روز از بین می‌روند.

هزینه‌های این روش 


از آن جایی که درمان لاغری موضعی با این دستگاه بسته به نقاط مختلف بدن که برای لاغری انتخاب شده‌اند و میزان چاقی این نقاط نیازمند تعداد جلسات متفاوتی است. و تجربه پزشک مربوطه و تعرفه‌های محلی بر هزینه‌ها تأثیرگذار است، نمی‌توان به طور قطع مقدار هزینه را تعیین نمود. ولی آن چه واضح است این است که هزینه‌های لاغری موضعی با دستگاه rf بدون شک از جراحی و مراقبت‌های بعد از آن کمتر خواهد بود.

author-avatar

درباره دکتر ابوالحسنی

دکتر ابوالحسنی متخصص تغذیه و رژیم درمانی می باشند.تخصصهای ایشان عبارتند از تغذیه در بارداری ، تغذیه در کودکان ، تغذیه در سالمندان ، تغذیه در مدارس ، لاغری موضعی با دستگاه های کرایو لیپولیز، RF ، LpG و کویتیشن ، راه های مراقبت از پوست و مو و بهبود بینایی. همچنین ایشان با توجه به شرایط بیماران رژیم های درمانی مناسبی را ارائه میدهند تا به وزن ایده آل خود برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *