دسته‌بندی نشده

بهترین و مؤثرترین انواع دستگاه لیزر موهای زائد خانگی و کلینیکی

کندلا، یاگ، لایت شیر، سوپرانو – از جمله دستگاه­های لیزر رفع موهای زائد هستند که در جستجوی سایت­ها مختلف به آنها بر می­خورید. شرکت­ها می­خواهند فناوری­هایی جدیدی که استفاده می­کنند را معرفی کنند، اما همیشه سرعت عمل آنها در توضیح تفاوت یک دستگاه لیزر با دیگری ضعیف است. این مساله بخشی از دلیل مناسب بودن یک دستگاه لیزر موهای زائد برای یک نوع پوست و مو است.

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#a1bb56″]

رفع موهای زائد مقوله ایست که تقریبا تمام زنان در هر نقطه ای از دنیا درگیر آن هستند و راه های مختلفی مانند استفاده از موم یا شیو کردن را امتحان نموده اند. اما از بین بردن موهای زائد بدن و صورت با استفاده از دستگاه های لیزر قطعی ترین روش برای خلاصی از دست موهای زائد به طور دائم است. این دستگاه ها انواع مختلفی دارند ازجمله لیزرهای خانگی که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده اند. برای انتخاب بهترین دستگاه لازم است ابتدا با یک پزشک متخصص زیبایی باتجربه مشورت کرده و سپس برای درمان موهای زائد خود اقدام کنید. پزشک مربوطه در [shortcode-variables slug=”name”] آماده است تا هرگونه سوال شما را در این مورد پاسخ دهد و برای رهایی دائمی از موهای زائد به شما کمک کند. برای رزرو وقت مشاوره می توانید با شماره تلفن [shortcode-variables slug=”number”] تماس حاصل فرمایید. [/alert]

انواع دستگاه لیزر موهای زائد کلینیکی


دستگاه های مورد استفاده برای لیزر موهای زائد بدن و صورت در کلینیک های زیبایی انواع مختلفی دارند که چند مورد از پرکاربردترین آن ها به شرح زیر است:

دستگاه لیزر موهای زائد ان دی: یاگ

این دستگاه برای پوست تیره مناسب است.

  • این دستگاه چگونه کار می­کند؟

دستگاه لیزر ان دی: یاگ یک سیستم مناسب برای رفع موهای زائد پوست تیره است زیرا میزان جذب ملانین آن ضعیف تر است. ملانین به ماده تیره پوست و مو گفته می­شود. و برخی از دستگاه­های لیرز نمی­توانند تفاوت بین ملانین مو و ملانین پوست تیره را نشان دهند. این امر بدین معناست که این دستگاه می­تواند به پوست آسیب برساند. از سوی دیگر این دستگاه لیزر برای پوست تیره مناسب است زیرا طول امواج آن بلند است که از ملانین موجود در رو پوست عبور کرده و وارد ملانین مو می­شود. این امر باعث شده لیزر ان دی: یاگ همانند اکثر دستگاه­های فهرست شده در این متن، تاثیر چندانی در رفع موهای زائد مفید یا نازک نداشته باشد.

  • مزایای دستگاه لیزر ان دی: یاگ

لیزر ان دی: یاگ نسبت به سایر دستگاه­های لیزر رفع موهای زائد طول موج بلندتری دارد. این نکته بدین معناست که لیرز ان دی: یاگ علاوه بر موثر بودن برای پوست تیره توانایی تخریب مو در باپیلا ( آخرین لایه پوست ) را نیز دارد.

  • معایب دستگاه لیزر ان دی: یاگ

این دستگاه ملانین کمتری جذب می­کند به همین دلیل برای ایجاد نتایج بهینه، درمان موهای زائد طولانی خواهد بود. درمان موهای زائد با لیزر یاگ بسیار دردناک است و تاثیر کمی در رفع موهای نازک دارد.

  • نام برندهای موجود در بازار

کوتراکول گلاید، سانیوسورالیت، کندلا جنتل یاگ

دستگاه لیزر موهای زائد الکساندریت

لیزر الکساندریت برای پوست چرب مناسب است.

  • این دستگاه چگونه کار می­کند.

طول موج دستگاه لیزر الکساندریت نسبت به سایر رقبا، کمی بلندتر است که این مساله باعث شده برای پوست­های مختلف از جمله پوست چرب مناسب باشد.

  • مزایای لیزر الکساندریت

احتمالا یکی از مهم ترین مزایای لیزر الکساندریت سرعت آن در رفع موهای زائد بخش گسترده­ای از پوست است که می­تواند به سرعت بخش زیادی از پوست را تمیز کند. بنابراین لیزر الکساندریت به یکی از سریع­ترین روش­های موجود برای رفع موهای زائد تبدیل شده است.

  • معایب لیزر الکساندریت

علیرغم بلند بودن طول موج این دستگاه، ریسک جذب ملانین آن بسیار بالا است. به این ترتیب ریسک سوختگی و تغییر رنگ در پوست روشن وجود دارد.

  • نام برندهای موجود در بازار

کند لا جنتل لیزر، سانیوسورآپوگی، اپی تاج پلاس

لیزر دایود 


این لیزر برای پوست سفید تا معمولی مناسب است.

  • این دستگاه چگونه کار می­کند.

لیزر دایودیکی از جدیدترین دستگاه­های لیزر موهای زائد است که برای انواع پوست­های سفید تا معمولی طراحی شده است.

  • مزایای لیزر دایود

در لیزر دایود به صورت ترکیبی از طول موج­های کوتاه و بلند استفاده می­شود، بنابراین عملکرد مناسبی در جذب ملانین و نفوذ به درون فولیکول­های مو دارد. هرچه طول موج بلندتر باشد ریسک آسیب دیدگی پوست کاهش می­یابد

  • معایب لیزر دایود

یکی از معایب اصلی لیزر دایود، جدید بودن آن است و داروهای کافی برای ارزیابی نتایج آن در آینده وجود ندارد.

  • نام برندهای موجود در بازار

لایت شیر، اس پی ال ۱۰۰۰، لیزر لایت، سوپرانواکس ال

لیزر روبی

این لیزر برای پوست­های بسیار روشن مناسب است.

  • این دستگاه چگونه کار می­کند

این دستگاه به عنوان قدیمی ترین نوع لیزر موهای زائد، نسبت به سایر دستگاه­های لیزر موجود در بازار سرعت جذب امواج آن توسط ملانین بسیار بالا است و این نکته باعث شده است لیزر روبی به مناسب ترین روش برای پوست­های بسیار روشن و رفع موهای زائد روشن تبدیل شود.

  • مزایای لیزر روبی

رفع موهای زائد و به ویژه موهای بسیار نازک کارایی زیادی دارد.

  • معایب لیزر روبی

به علت قابلیت جذب بسیار بالای آن توسط ملانین باعث تغییر رنگ پوست می­شود، به همین دلیل فقط برای پوست­های بسیار روشن مورد استفاده می­گیرد.

  • نام برندهای موجود در بازار

پالوما آرای ۲۰۰۰، روبی استار

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد در منزل در سال ۲۰۱۷


امروزه میتوان دستگاه­های لیزری را یافت که برای استفاده خانگی مناسب هستند که البته انواع بسیار زیادی دارند اما در این قسمت به چهار مورد از بهترین آنها اشاره خواهیم کرد:

دستگاه لیزر موهای زائد تریا ۴x

دستگاه لیزر تریا یک نوع از لیزر دایود می­باشد. این دستگاه یک دستگاه جدید، کوچک و سبک است و نمونه­ای از دستگاه­های بزرگی است که در کلینیک­های زیبایی پوست دیده می­شود ( این دستگاه شبیه یک خشک است و یک صفحه مانیتور در قسمت فوقانی آن و یک کابل بلند در کنار آن قرار دارد ). لیزر دایود یکی از موثرترین روش­های خانگی برای رفع موهای زائد است زیرا به صورت موثر و دائمی، رشد مو در نقاطی که پوست ضخیمی دارند و حتی رویش موهای ضخیم را کاهش می­دهد، چون در این دستگاه به جای IPL از لیزر دایود استفاده می­شود، قابلیت آن برای رفع موهای زائد و انرژی حاصل از آن باعث شده که به یک رقیب قدرتمند برای سایر انواع دستگاه­های لیزر تبدیل شود. متاسفانه این روش برای افرادی که آستانه تحمل درد پائینی دارند، دردناک است. پالس­های این دستگاه­ قوی است و این مساله منجر به قرمزی و التهاب پوست می­شود. اگر پوست حساسی دارید می­توانید فرایند رفع موهای زائد را به آرامی آغاز کنید و به تدریج به نقاط بیشتری بپردازید. همچنین می­توانید از ژل بی حس کننده برای تحمل بهتر پالس­های دستگاه استفاده کنید. پنجره لیزر بسیار کوچک است که این امر به معنای دقت بسیار بالای آن است، با این حال می­تواند هنگام لیزر نقاط بزرگتر مانند بازو یا پا باعث ایجاد درد شود. در صورتی که قصد لیزر کردن این نقاط را دارید باید برای انجام آن برنامه ریزی کنید و وقت بگذارید. این دستگاه با باتری کار می­کند که مزایا ( قابلیت متحرک بودن و نداشتن سیم ) و معایب ( نیاز به شارژ کردن ) متعددی دارد. یکی از محدودیت­های دستگاه­های خانگی رخ رفع موهای زائد این است که کارایی آنها به پوست و رنگ موهای فرد بستگی دارد. لیزر تریا نیز شامل این مقوله می­شود و فقط برای پوست­های روشن و چرب و موهای تیره مناسب است. بنابراین اگر پوست شما تیره است یا موهای روشنی دارید. بهتر است از لیزر تاچ استفاده کنید. مرحله اول درمان موهای زائد هر دو هفته یکبار و به مدت رفع موهای زائد کوچک، موهای ضخیم و پر پشت، به ویژه در مواقعی که IPL تاثیری نداشته باشد، و موهای ضخیمی که  IPL نمی­تواند به آنها دسترسی داشته باشد، مفید است.

دستگاه لیزر لوما آر ایکس IPL، کل بدن


دستگاه لیزر لوما آر ایکس از فناوری IPL استفاده می­کند که در اکثر سالن­های رفع موهای زائد مورد استفاده قرار می­گیرد. انعطاف پذیری و قابلیت جدا شدن اجزای این دستگاه، قسمت کلاهک و کارتریج قابل تعویض، باعث شده که به یک روش منحصر به فرد برای رفع موهای زائد تبدیل شود. این دستگاه نیز مانند سایر دستگاه­های حرفه­ای دارای دو کلاهک مخصوص صورت و بدن است. اندازه پنجره، سرعت دستگاه و طول موج آن در کلاهک مخصوص صورت و بدن متفاوت است. این امر نشان می­دهد که کلاهک مخصوص صورت از دقت بسیار بالایی برخوردار است و براساس پوست صورت تنظیم شده است اندازه کلاهک مخصوص بدن بزرگتر و طول موج آن بالاتر است، بنابراین می­تواند به درون بافت عمیق پوست و مو نفوذ کند. قابل تعویض بودن کارتریج باعث طولانی شدن عمر دستگاه می­شود بنابراین در صورت نیاز می­توان این قطعه را عوض کرد، و سالیان سال از دستگاه استفاده کرد و از کاربرد آن لذت برد. استفاده از این دستگاه به معنای یک عمر صرفه جویی است. بی شک یکی از کارامد ترین و مقرون به صرفه ترین دستگاه­های لیزر خانگی موجود در بازار است که در میان سایر نمونه­های موجود در بازار بیشترین مدت زمان گارانتی را به خود اختصاص داده است، این مساله اهمیت زیادی دارد زیرا دارای تعداد زیادی قطعه قابل تفکیک است. رفع موهای معمولی توسط این دستگاه کاملا بدون درد بوده و اثر بخشی بالایی دارد. افرادی که پوست و رنگ موی طبیعی، پوست روشن، چرب و موهای تیره دارند می­توانند از این لیزر بهره بگیرند. درمان اولیه شبیه درمان با تریا است و هر دو هفته یکبار انجام می­شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص لیزر موهای زائد توسط انی دستگاه، اپلیکیشن لوما آر ایکس را از فروشگاه پلی دانلود کرده و روی گوشی خود نصب کنید. این دستگاه برای رفع موهای زائد صورت و بدن بسیار مناسب است و از دقت بسیار بالایی برخوردار است.

دستگاه لیزر دائمی موهای زائد تاچ

اگر موهای نازک و پوست تیره­ای دارد، بهتر است دست از جستجو برای یافتن یک دستگاه لیزر خانگی اثر گذار بردارید. دستگاه لیزر تاچ تنها دستگاه لیزر خانگی است که برای انواع پوست­ها و رنگ موهای مختلف کاربرد دارد. همانگونه که در قسمت فوق اشاره کردیم دستگاههای خانگی لیزر مو فقط برای پوست روشن و چرب و موهای تیره مناسب هستند. این دستگاه از یک فناوری منحصر به فرد استفاده میکند که این محدودیتها را برطرف میکند، این فناوری با ترکیب رادیوفرکانسی و دستگاه منبع نوری پالسی ( IPL ) یک دستگاه کارامد برای پوست­های مختلف و موهایی که رنگ طبیعی دارند، طراحی کرده است با این حال هنوز در خصوص موهای سفید اختلاف نظر وجود دارد. استفاده از این روش شبیه دستگاه نوری پالسی است، با این تفاوت که باید دو بار دستگاه در یک دوره ۴۵ روزه هفته­ای یک بار موهای خود را لیزر کنید. پنجره نور لیزر آنقدر وسیع است که بتواند موهای بدن را رفع کند و آنقدر باریک است که بتواند با دقت موهای ریز و نازک را نیز برطرف نماید. این دستگاه همانند دستگاه اوما آر ایکس دارای کارتریج قابل تعویض است که بدنی وسیله طول عمر دستگاه افزایش می­یابد. در صورتی که از دستگاه به درستی مراقبت و نگهداری کنید می­توانید سالیان سال از آن بهره مند شوید.. این دستگاه برای رفع موهای زائد نازک و پوست­های تیره که سایر دستگاه­ها نمی­توانند به خوبی پاسخگوی نیاز این دسته از افراد باشند، تاثیرگذاری بسیار خوبی دارد و می­تواند موهای صورت و بدن را به حاوی رفع کند.

سیستم موبر دائمی بر اون مدل IPL5001 به همراه یک عدد تیغ ژیلیت ونوس 

همانگونه که از نام این محصول مشخص است میتواند با رفع موهای زائد به شما حس تازگی و طراوت ببخشد. این دستگاه از فناوری پالس نوری استفاده می­کند که پوست و موی دارای طیف طبیعی ( روشن تا قهوه­ای تیره، موی تیره ) را پوشش می­دهد. برای رفع موهای زائد باید هفته­ای یکبار و در یک دوره یک تا سه ماهه به لیزر آنها بپردازید. پس از رفع کامل موهای زائد می­توانید برای حفظ نتیجه به دست آمده هر یک تا دو ماه بدن خود را لیزر کنید. نکات ذکر شده فوق به طور متوسط به قابلیت IPL بستگی دارد. آنچه باعث شده این دستگاه به یک وسیله منحصر به فرد تبدیل شود، فناوری سنسور تشخیص پوست است که دستگاه را با نوع پوست فرد استفاده کننده مطابقت می­دهد. این امر بدین معناست که هنگام استفاده از این دستگاه نیازی به بررسی مکرر نقاط تحت درمان نیست. این فناوری پیشرفته در افرادی که پوست آنها در نقاط مختلف بدن متفاوت است، یک موفقیت بسیار بزرگ محسوب می­شود. یکی دیگر از مزایای این دستگاه، کارتریج داخلی آن است که دارای بیش از ۳۰۰۰۰۰ لامپ است.

این دستگاه سرعت بسیار خوبی دارد. پنجره بزرگ این دستگاه حدود ۳ سانتی متر مربع باز می­شود که می­توان با صرف کمترین زمان دست و پاها را لیزر کرد. صدای این دستگاه نسبت به سایر دستگاه­ها بسیار ضعیف است. می­توانید نرم افزار مخصوص این دستگاه را از فروشگاه پلی دانلود کنید و روی گوشی خود نصب نمانید. این برنامه می­تواند جلسات مشخصی را برای لیزر موها مشخص کند. این دستگاه برای رفع موهای بدن و صورت مناسب است و روشی سریع و اثر بخش برای رفع موهای زائد در منزل محسوب می­شود.

 

author-avatar

درباره دکتر ابوالحسنی

دکتر ابوالحسنی متخصص تغذیه و رژیم درمانی می باشند.تخصصهای ایشان عبارتند از تغذیه در بارداری ، تغذیه در کودکان ، تغذیه در سالمندان ، تغذیه در مدارس ، لاغری موضعی با دستگاه های کرایو لیپولیز، RF ، LpG و کویتیشن ، راه های مراقبت از پوست و مو و بهبود بینایی. همچنین ایشان با توجه به شرایط بیماران رژیم های درمانی مناسبی را ارائه میدهند تا به وزن ایده آل خود برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *