مقالات

کاربرد میکرودرم ابریژن و مزایا،عوارض و هزینه آن

میکرودرم ابریژن که میکرودرم نیز نامیده می‌شود، یک روش پوستی غیر تهاجمی است که به آرامی لایه بالایی سلول‌های مرده پوست را لایه برداری می‌کند و در عین حال باعث تحریک رشد کلاژن می‌شود تا پوست جدید سالمی را ایجاد کند که صاف‌تر به نظر می‌رسد. خطوط نازک، لکه‌های پوست، پوست کدر و لکه‌های ناشی از آفتاب می‌توانند با این روش و به ویژه با درمان منظم بهبود یابند. محصولاتی مانند مرطوب کننده‌ها، کرم‌ها و لوسیون‌ها راحت‌تر جذب می‌شوند و بنابراین پس از درمان با میکرودرم ابریژن موثرتر خواهند بود. این روش یک درمان پوستی بدون درد و کم خطر است که می‌تواند به زیبایی شما افزوده شود.

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#a1bb56″]

استفاده از میکرودرم ابریژن یکی از روش‌های جوانسازی پوست است که بدون نیاز به عمل جراحی و استفاده از داروهای بیهوشی ظاهری شاداب‌تر و زیباتر را برای پوست شما به ارمغان می‌آورد. اگر به دنبال راهی برای رهایی از جای جوش و لک‌های صورت، آثار باقی مانده از خطوط خنده بر صورت و دیگر مشکلات پوستی خود هستید با [shortcode-variables slug=”name”] تماس بگیرید. به منظور رزرو نوبت و یا مشاوره  با متخصصین ما با شماره‌های [shortcode-variables slug=”number”] تماس بگیرید.[/alert]

مزایا


  • نتیجه فوری بدون دوره بهبودی، درد یا عوارض جانبی
  • بهبود ظاهر اسکارها، چروک‌ها و لکه‌های پوستی
  • موثر برای انواع و رنگ‌های مختلف پوست

متقاضی


تقریبا برای هیچ نوع پوستی محدودیتی برای انجام میکرودرم ابریژن وجود ندارد.

  • اگر می‌خواهید پوست خود را روشن کنید و درخشش خوبی داشته باشید.
  • اگر دچار آفتاب سوختگی، جای جوش یا خطوط نازک شده باشید.
  • اگر روزنه‌های پوستی شما بسته شده باشد و اغلب دچار جوش‌های سر سیاه و یا سر سفید می‌شوید.
  • اگر می‌خواهید پوست سالم و شفافی داشته باشید.

آماده شدن برای فرآیند


  • متخصص دستورالعمل‌های قبل از درمان را به شما ارائه می‌دهد، به هر سوالی که ممکن است داشته باشید پاسخ می‌دهد، یک سابقه پزشکی دقیق از شما می‌گیرد، و معاینه فیزیکی برای تعیین آمادگی شما برای درمان را انجام می‌دهد. همچنین ممکن است از شما در مورد موارد زیر سوال کند:
    • زخم‌های باز، جراحات، و یا بریدگی روی صورت‌تان که می‌تواند منجر به عفونت شود.
    • داروهایی مانند رتین A (ترتینوئین) که باعث حساسیت پوست شما می‌شوند.
    • هر گونه بیماری پوستی که ممکن است با میکرودرم ابریژن تشدید شود.

پیش از انجام فرآیند، جراح از شما می‌خواهد:

  • قبل از انجام این روش برای افزایش روند بهبودی، حداقل شش هفته سیگار نکشید.
  • از مصرف آسپیرین، برخی داروهای ضد التهابی و بعضی از داروهای گیاهی که می‌توانند خونریزی را افزایش دهند، اجتناب کنید.
  • صرف نظر از نوع عمل جراحی، دریافت آب کافی قبل و بعد از جراحی به منظور بازیابی بی‌خطر بسیار مهم است.
  • در روز انجام درمان، بهتر است که صورتی تمیز و بدون آرایش زیاد یا محصولات بهداشتی داشته باشید.

دو نوع روش معمول برای میکرودرم ابریژن وجود دارد:

برای این نوع میکرودرم ابریژن، یک قطعه دستی کریستال‌ها را بر روی سطح پوست پخش می‌کند که منجر به سایش یا پولیش ملایم پوست می‌شود. سپس سلول‌های پوست مرده یا به صورت همزمان همراه با کریستال‌ها (در همان دستگیره) یا در فرآیند ثانویه‌ای مکیده می‌شوند.

این نوع میکرودرم ابریژن با یک ابزار دستی دارای نوک الماس کار می‌کند که به آرامی پوست را سایش می‌دهد و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. مانند میکرودرم ابریژن کریستالی، پوست مرده یا در همان قطعه دستی و یا یک فرایند ثانویه تحت مکش قرار می‌گیرد. میکرودرم ابریژن با سر الماس برای نواحی نزدیک‌تر به چشم ایمن‌تر است و در مناطق حساس و یا بر روی پوست‌های حساس‌تر انعطاف پذیری بیشتری دارد.

میکرودرم ابریژن ممکن است با لایه برداری شیمیایی سبک ترکیب شود تا اثر درمانی را افزایش دهد. بلافاصله پس از درمان، مرطوب کننده دارای SPF برای آب رسانی و محافظت از پوست شما اعمال خواهد شد.

توجه داشته باشید که اگر بیماری پوستی جدی مانند آکنه عمقی، گسترده، روتاسای فعال، اگزما یا درماتیت داشته باشید، جراح پلاستیک شما ممکن است توصیه‌های دیگری برای شما داشته باشد. شرایطی از جمله ضایعات پوستی، زخم‌های باز، تبخال، و سایر شرایط پزشکی ممکن است قبل از استفاده از میکرودرم ابریژن، نیاز به درمان دیگری داشته باشند.

در طول درمان میکرودرم ابریژن، پزشک جریانی از کریستال‌های اکسید آلومینیوم ریز (“میکرو”) را از طریق یک قطعه دستی که روی پوست قرار می‌گیرد، هدایت می‌کند. کریستال‌های درم ابریژن، پوست را سایش می‌دهند و مکش ملایم ایجاد شده توسط سیستم میکرودرم ابریژن باعث برداشتن بقایای پوست‌های مرده و کریستال‌ها می‌شود.

مراقبت‌های بعد و بهبودی


پزشک در مورد زمان لازم برای بازگشت به سطح فعالیت طبیعی و کار با شما صحبت خواهد کرد. پس از درمان، شما دستورالعمل‌های دقیق در مورد مراقبت‌های بعد از جراحی را دریافت خواهید کرد، که شامل اطلاعات زیر می‌باشد:

  • علائم طبیعی که تجربه خواهید کرد.
  • علائم بالقوه ناشی از عوارض درمان

برخی از مزایای عمده میکرودرم ابریژن این است که عوارض جانبی و دوره بهبودی ناچیزی دارد. بسته به حساسیت پوست شما، مکش و لایه برداری ممکن است باعث تورم و قرمزی خفیف روی پوست‌تان شود. پس از استفاده از مرطوب کننده دارای  SP، پوست شما به زودی به حالت طبیعی بازمی‌گردد. می‌توان آرایش صورت را انجام داد و شما به فعالیت روزانه خود باز خواهید گشت.

همانند اکثر روش‌های غیرمخرب، توصیه می‌شود که قبل از انجام تمرینات شدید، بیست و چهار ساعت صبر کنید. همواره توصیه می‌شود که هنگام خروج از خانه از کرم ضدآفتاب استفاده کنید تا پوست شما را از اشعه‌های مضر UV محافظت کند.

اگر دچار درد شدید یا طولانی مدت هستید یا متوجه قرمزی و تورم شدید، با جراح تماس بگیرید تا مطلع شوید که این علائم طبیعی است یا نشان از مشکلی دارد.

نتایج تا چه مدت طول می‌کشد؟


چند روز پس از میکرودرم ابریژن متوجه می‌شوید که درخشندگی خوبی به پوست شما بخشیده است، اما بهترین نتایج را می‌توانید پس از درمان‌های مکرر مشاهده کنید. تعداد درمان‌های توصیه شده برای حداکثر نتایج می‌تواند از پنج تا دوازده جلسه، به فاصله دو تا چهار هفته متفاوت باشد. حفظ نتایج نیاز به درمان دوره‌ای مکرر پس از تکمیل مرحله اولیه درمان دارد.

بسیار مهم است که تمام دستورالعمل‌های مراقبت از بیمار را که توسط جراح شما ارائه می‌شود، دنبال کنید. جراح شما همچنین دستورالعمل‌های دقیقی در مورد علائم عادی که شما تجربه می‌کنید و علائم احتمالی عوارض را ارائه خواهد داد. لازم است بدانید که میزان زمان مورد نیاز برای بهبودی در افراد بسیار متفاوت است.

محدودیت‌ها و خطرات


خوشبختانه، خطراتی که در رابطه با میکرودرم ابریژن وجود دارند، بسیار کم هستند. اگر دچار هر گونه بیماری پوستی یا شرایط پزشکی هستید که ممکن است شما را در معرض خطر عفونت یا نتایج منفی قرار دهد، باید به جراح پلاستیک یا متخصص پوست‌تان که این درمان انجام می‌دهد، اطلاع دهید.

هزینه


میزان هزینه‌ درمان میکرودرم در بیماران مختلف متفاوت است و بسته به تخصص و تجربه پزشک،  تعداد و وسعت نواحی تحت درمان و نوع مشکلات مربوط به پوست متفاوت است. به منظور اطلاع از قیمت دقیق درمان میکرودرم  پوست با متخصص مورد نظر خود مشاوره کنید.

author-avatar

درباره دکتر ابوالحسنی

دکتر ابوالحسنی متخصص تغذیه و رژیم درمانی می باشند.تخصصهای ایشان عبارتند از تغذیه در بارداری ، تغذیه در کودکان ، تغذیه در سالمندان ، تغذیه در مدارس ، لاغری موضعی با دستگاه های کرایو لیپولیز، RF ، LpG و کویتیشن ، راه های مراقبت از پوست و مو و بهبود بینایی. همچنین ایشان با توجه به شرایط بیماران رژیم های درمانی مناسبی را ارائه میدهند تا به وزن ایده آل خود برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *