مقالات

ورزش های مناسب برای لاغر و کوچک کردن بازوها

شاید فکر کنید که تجمع چربی در قسمت دست و بازوی زنان بیش از مردان دیده می‌شود اما حقیقت این است که در هر دو جنسیت این مسئله را می‌توان دید. چاقی بازو در نتیجه اضافه وزن به وجود می‌آید؛ البته افرادی هم وجود دارند که به طور ارثی دارای دست‌های به اصلاح توپر و چاقی هستند. چاقی بازو معمولا با افزایش سن بیشتر مشاهده می‌شود زیرا هرچه سن بالاتر می‌رود، چربی‌سوزی در بدن کمتر شده و در نتیجه خطر چاقی بیشتر خواهد شد.شاید فکر کنید که تجمع چربی در قسمت دست و بازوی زنان بیش از مردان دیده می‌شود اما حقیقت این است که در هر دو جنسیت این مسئله را می‌توان دید. چاقی بازو در نتیجه اضافه وزن به وجود می‌آید؛ البته افرادی هم وجود دارند که به طور ارثی دارای دست‌های به اصلاح توپر و چاقی هستند. چاقی بازو معمولا با افزایش سن بیشتر مشاهده می‌شود زیرا هرچه سن بالاتر می‌رود، چربی‌سوزی در بدن کمتر شده و در نتیجه خطر چاقی بیشتر خواهد شد.

برای لاغری بازو چه بخوریم ؟


مسلما تغذیه یکی از اساسی‌ترین نقش‌ها را در کاهش وزن دارد. اغلب مطالعات نشان داده‌اند که چربی‌سوزی موضعی آنقدرها کارساز نیست؛ بنابراین اگر مایلید که مثلا در ناحیه دست و بازوی خود کاهش وزن داشته باشید، بهتر است روی لاغری کل اندام خود تمرکز کنید چراکه هیچ رژیم غذایی خاصی وجود دارد که فقط مخصوص لاغر شدن بازو برنامه‌ریزی شده باشد. به موارد زیر دقت کنید:

  • میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات، مغزها و دانه‌ها منابعی غنی از فیبر هستند که افزودن آنها به رژیم غذایی موجب می‌شود تا شما مدت زمان زیادی سیر مانده و احساس گرسنگی نکنید. علت این امر آن است که خوراکی‌های حاوی فیبر جهت هضم در دستگاه گوارش به مدت زمان بیشتری نیاز داشته و تا زمانی که گوارش آنها صورت نگیرد، شما نیز احساس گرسنگی نخواهید داشت؛ بنابراین به مقدار مصرف فیبر در رژیم غذایی خود دقت کنید.
  • یکی دیگر از روش‌های ساده برای مهار اشتها افزایش مصرف پروتئین در رژیم غذایی است. بر اساس تحقیقات می‌توان گفت که رژیم غذایی که حاوی پروتئین بالا است به از دست دادن چربی‌های بدن کمک می‌کند. اگر در پی سریع ترین راه برای لاغری بازو هستید، مصرف گوشت قرمز، گوشت مرغ، غذاهای دریایی، تخم مرغ، حبوبات و لبنیات را فراموش نکنید.
  • مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده را در رژیم غذایی به حداقل برسانید. کربوهیدرات‌های تصفیه شده کربوهیدرات‌هایی هستند که تحت پردازش قرار گرفته و مقدار مواد مغذی در آنها کاهش یافته است. کربوهیدرات‌های تصفیه شده دارای کالری بالا و فیبر کم هستند و سطح قند خون را به سرعت افزایش می‌دهند. به جای کربوهیدرات‌های تصفیه شده مثل نان سفید و ماکارونی از نان‌های سبوس‌دار، جو دوسر و برنج قهوه‌ای استفاده نمایید تا لاغری شکم و پهلو و همچنین بازو برایتان ساده‌تر شود.

ورزش‌های مناسب برای لاغر کردن بازوها


شنای سوئدی

اگر بخواهیم یک ورزش برای لاغری بازو و سرشانه با تاثیرگذاری بالا معرفی کنیم، قطعا مهم ترین و معروف ترین آنها شنای سوئدی است. این ورزش قدرتی به شما کمک می کند چربی های پشت بازو و سرشانه خود را بسوزانید و به نتیجه مطلوب خود برسید. این ورزش را به صورت زیر انجام دهید:

  1. روی شکم خود دراز بکشید و دست های خود را به اندازه عرض شانه باز کنید.
  2. پاهای خود را در یک موقعیت ثابت صاف کنید.
  3. به کمک دست هایتان خود را از روی زمین بلند کنید. توجه کنید که در این حالت آرنجتان باید کاملا صاف باشد.
  4. سپس آرنج خود را خم کنید و بدن خود را به زمین نزدیک کنید، اما بدنتان با زمین تماس پیدا نکند.
  5. این حرکت را در ۳ ست ۱۰ تایی تکرار کنید.

 حرکت بازوی سه سر

اولین حرکتی که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم بازوی سه سر است. برای انجام این ورزش هوازی قدرتمند، نیاز به هیچ تجهیزاتی ندارید و فقط لازم است یک مت ورزشی تهیه کنید. این حرکت یکی از بهترین تمرینات برای آب کردن چربی های انباشته شده در قسمت پشت بازو است که مستعد رسوب چربی ها است. برای انجام این ورزش مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. روی زمین نشسته و زانوهای خود را خم کنید و کف پاهای خود را روی زمین بگذارید.
  2. دست هایتان را پشت بدن خود گذاشته و بازوها را صاف کنید.
  3. سپس روی دست های خود بلند شوید و باسن خود را بالا بیاورید.
  4. دست های خود را خم کنید تا باسنتان به زمین نزدیک شود اما به زمین نرسد.
  5. دوباره آرنج های خود را صاف کنید و باسن خود را از زمین دور کنید.
  6. این حرکت را در ۳ ست ۱۲ تایی تکرار کنید.

رقص زومبا

زومبا به عنوان یک حرکت ورزشی که از ترکیب حرکات ایروبیک و رقص لاتین تشکیل شده است، تاثیر زیادی در لاغری بازو دارد. درست است که تمرینات قدرتی و متمرکز بر بازوها تاثیرگذاری بسیار بالایی در آب کردن چربی های اضافه این قسمت از بدن دارند، اما نباید از رقص برای لاغری بازو نیز غافل شد.

 وزنه برداری

بلند کردن وزنه یک ورزش برای لاغری بازو با دمبل است که در بین ورزشکاران طرفداران زیادی دارد. این ورزش علاوه بر بازو، یکی از بهترین تمرینات برای لاغری شکم نیز می باشد؛ زیرا در آن باید شکم خود را منقبض کنید. در صورت نداشتن وزنه می توان از دو بطری یک کیلوگرمی استفاده کرد. مراحل انجام این ورزش به شرح زیر است:

  1. دمبل ها را بردارید و دست هایتان را به صورت صاف بالای سر خود نگه دارید.
  2. در این مرحله آرنج های خود را از پشت خم کنید و دمبل ها را تا جایی که می توانید پایین بیاورید.
  3. سپس دوباره دمبل ها را به بالای سر خود آورده و این حرکت را تکرار کنید.
  4. این حرکت را در ۳ ست ۲۰ تایی انجام دهید.

به این نکته توجه داشته باشید که این حرکت را به آهستگی انجام دهید زیرا تاثیر آن بیشتر خواهد بود، همینطور بین ست ها یک دقیقه استراحت کنید تا عملکرد بهتری داشته باشید.

جلو بازو با کش

در کنار ورزش های مختلفی که برای لاغری بازو انجام می شود، انجام ورزش برای لاغری بازو با کش هم بسیار پیشنهاد می شود. در این حرکت مراحل زیر را باید انجام داد:

  1. طناب کشی را زیر قوس پای خود قرار دهید و روی آن بایستید.
  2. دسته بند را در حالتی نگه دارید که بازوها کاملا در کنار بدنتان و کف دست ها به سمت جلو باشند.
  3. آرنج ها را به کنار بدن خود بچسبانید و به آرامی بازوهای خود را خم کنید و دست ها را تا شانه های خود ببرید.
  4. سپس دوباره به آرامی دست های خود را به سمت طرفین بدنتان پایین بیاورید.
  5. این حرکت را در ۳ ست ۱۲ تایی تکرار کنید.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که در زمان پریود خود نمی توانید خیلی تحرک داشته باشید، انجام حرکات بازو می تواند بهترین گزینه برای ورزش در دوران قاعدگی شما باشد.

 طناب زدن

در معرفی یک ورزش برای لاغری بازو و کتف نباید طناب زدن برای لاغری را فراموش کرد. طناب زدن با اینکه به نظر خیلی از افراد ورزش ساده ای است اما در عین سادگی جزو بهترین ورزش های لاغری کل بدن به حساب می آید. تنها چیزی که برای انجام این حرکت نیاز دارید یک طناب و یک فضای مناسب برای انجام آن است.

author-avatar

درباره دکتر ابوالحسنی

دکتر ابوالحسنی متخصص تغذیه و رژیم درمانی می باشند.تخصصهای ایشان عبارتند از تغذیه در بارداری ، تغذیه در کودکان ، تغذیه در سالمندان ، تغذیه در مدارس ، لاغری موضعی با دستگاه های کرایو لیپولیز، RF ، LpG و کویتیشن ، راه های مراقبت از پوست و مو و بهبود بینایی. همچنین ایشان با توجه به شرایط بیماران رژیم های درمانی مناسبی را ارائه میدهند تا به وزن ایده آل خود برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *