ورزش های مناسب برای پر و حجیم کردن لب ها

صورت و پوست شما از 10  گروه ماهیچه تشکیل شده‌اند . یکی از اینگروه‌های عضلانی لب است که توسط سه عضله احاطه شده‌اند که موجب شکل گرفتن لبخند، اخم، جمع شدن یا جویدن می‌شوند.  با بالا رفتن سن، صورت تن عضلات و جریان خون را از دست می‌دهد، به گونه‌ای که این امر می‌تواند لب‌ها را نازک‌تر کند.  با انجام برخی تمرینات می‌توانید عضلات اطراف دهان را تقویت کنید و جریان خون را در صورت خود افزایش دهید. این امر، به نوبه خود، باعث تولید کلاژن می‌شود، که یک ماده طبیعی برای پر و حجیم کردن لب‌های شما به حساب می‌آید.

داشتن لب های زیبا و برجسته لبخندی زیباتر را برای شما به ارمغان می آورد و باعث افزایش جذابیت شما خواهد شد. علاوه بر روش های موقت برای برجسته کردن لب ها با استفاده از مواد آرایشی و همین طور روش های دائمی حجیم کردن لب ها مانند روش های جراحی و تزریق ژل، ورزش های مناسب برای پر و حجیم کردن لب ها نیز یکی از بهترین روشها برای رسیدن به فرم و سایز دلخواه برای لب های شما است. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر راجع به پر و حجیم کردن لبها با استفاده از ورزش میتوانید با متخصصین ما در کلینیک لاغری و تناسب اندام دکتر ابوالحسنی تماس بگیرید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت با 02122569006  و 02122581002  تماس بگیرید.

ورزش‌های مناسب برای پر و حجیم کردن لب‌ها

نسبت به انجام تمرینات روزانه جهت پر و حجیم کردن لب‌های خود اقدام نمایید. ممکن است 4  هفته طول بکشد تا تفاوت را بتوانید ببینید، پس منتظر نتایج به دست آمده باشید. بهتر است که "پیش از" شروع تمرینات عکس بگیرید: پیگیری پیشرفت ممکن است به شما انگیزه دهد. حداقل به مدت چند دقیقه تمرینات را 1   تا 2   بار در روز انجام دهید.  ورزش‌های زیادی وجود دارند که با انجام آن‌ها می‌توان به برجسته کردن لب‌ها و جلوگیری از باریک شدن لب‌ها با افزایش سن کمک کرد. تعدادی از این ورزش‌ها عبارتند از:

تمرین بوسه 

دست خود را نزدیک صورت قرار دهید، لب‌هایتان را به دست‌ها فشار دهید، به طوری که گویی می‌خواهید برای کسی بوسه بفرستید. برای چند ثانیه، لب‌های خود را در برابر دستان نگه دارید.  5 تا 10 بار این حرکت را تکرار کنید.

لبخند و بوسه به تعداد 5 بار 

 

صاف بنشینید و دهان خود را ببندید. تا جایی که می‌توانید یک لبخند گشاده بزنید. این حرکت را برای مدت 15  ثانیه انجام دهید، سپس استراحت کنید. سپس، لب‌های خود را جمع کنید و تا آن جا که می‌توانید مشابه یک بوسه فوقالعاده را انجام دهید.  این حرکت را 10 بار تکرار کنید.

  • پس از لبخند زدن و جمع کردن، لب‌های خود را به مدت حداقل 30  ثانیه در حالت جمع شده نگه دارید، سپس استراحت کنید و لب‌های خود را به داخل دهان بکشید، به طوری که دندان‌هایتان به آرامی روی آنها قرار گیرد. به مدت 10 ثانیه در این حالت بمانید.
  • این حرکت را 5 بار تکرار کنید.

با لب‌هایی که به داخل کشیده شده‌اند، لبخند بزنید 

 لب‌های خود را روی دندان‌ها قرار دهید و گوشه‌های دهان خود را بالا ببرید به طوری که یک لبخند را ایجاد کنید.  حداقل 10 ثانیه در این حالت بمانید. این تمرین را 10 بار تکرار کنید.

10 بار لب‌ها را فشار دهید 

 

 لب‌های خود را در یک خط مستقیم روی یکدیگر فشار دهید. یک مقاومت در برابر این حرکت را به وجود آورید، گویی مانعی برای انجام دادن این حرکت در لب‌های شما وجود دارد. برای نگه داشتن لب‌هایتان در برابر این مقاومت 5 ثانیه تلاش کنید. این حرکت را 10 بار تکرار نمایید.

وانمود کنید که با دهانشویه دهان خود رامی‌شویید 

  • دهان خود را ببندید و به آرامی لب‌ها را جمع کنید. با ملایمت لب‌های خود را به چپ و راست حرکت دهید گویی گونه‌های خود را پر از هوا کرده‌اید. بنابراین، به نظر می‌رسد که در حال شستشوی دهان خود با دهانشویه هستید.
  • سعی کنید که لب‌های خود را به شکل 8 در آورید و در هر دو جهت حرکت دهید.

صورت خود را به شکل اردک درآورید 

لب‌های خود را روی یکدیگر فشار دهید و آن‌ها را به سمت بالا و بینی خود ببرید. به مدت 5 ثانیه در این موقعیت بمانید. این حرکت را 10 بار تکرار کنید.

نفس خود را بیرون دهید 

یک نفس عمیق بکشید و سپس گونه‌های خود را باد کنید. لب‌ها را به شکل O در آورید و برای بازدم آماده شوید. به تدریج نفس خود را بیرون دهید و 2 تا 3 بار فوت کنید تا تمام هوا را خارج کنید.

وانمود کنید که در حال فوت کردن شمع هستید 

تا جایی که می‌توانید لب‌های خود را بکشید. سپس استراحت کنید و این حرکت را 5 بار تکرار نمایید.

جمع کردن 

یوگای صورت بر اساس نوعی تئوری است که موجب انجام تمرینات مشابه لیفت صورت اما بدون انجام عمل جراحی می‌شود. این تمرین موجب استفاده از عضلات اطراف لب‌ها می شود تا شما بتوانید ظاهری قوی‌تر و سفت‌تر داشته باشید. صاف بنشینید و لب‌های خود را جمع کنید.

مکیدن

این تمرین عضلات موجب سفت شدن عضلات داخل و اطراف لب‌هامی‌شود. انگشت اشاره خود را در دهان قرار دهید و تا جایی که می‌توانید آن را بمکید. شما باید ماهیچه‌های گونه‌های خود را احساس کنید و موجب انقباض لب‌هایتان شوید.  پنج ثانیه در این حالت بمانید، سپس انگشت خود را بردارید و استراحت کنید.  این حرکت را 10 بار تکرار نمایید.

"O"

این تمرین به شما کمک می‌کند تا چروک‌های کوچک را که در دو طرف دهان قرار دارد از بین ببرید. لب خود و دهان خود را به شکل یک "O" کوچک درآورید.  لب‌های خود را بکشید و به سختی لبخند بزنید تا بتوانید انقباض عضلات گونه‌های خود را احساس کنید.

اوربیکولاریس اوریس 

تمرین دادن عضلات دایره‌ای اوربیکولاریس اوریس که در اطراف دهان قرار دارند، کمک می‌کند تا خطوط ظریف را از بین ببرید و با استفاده از حالت‌های انقباضی و استراحت، لب‌هایی پر و حجیم را ایجاد کنید. اطراف دهان خود را با آب و یا مقدار کمی روغن چرب کنید تا لب‌هایتان ترک نخورد. انگشتان اشاره‌ی هر دو دست را در هر دو طرف دهان خود قرار دهید و لب‌ها را به آرامی بیرون بکشید. این حرکت موجب انقباض عضله اوربیکولاریس اوریس می‌شود.  در این حالت برای دو ثانیه بمانید، سپس لب‌ها را کمی بیشتر بکشید و عضله را بیشتر منقبض کنید. این تمرین را25  بار تکرار کنید. اگر این ورزش را درست انجام دهید، در واقع تمرینات ایزوتونیک و ایزومتریکی را انجام داده‌اید که موجب تغییر طول عضله به دلیل داشتن انقباض در طول تکرار حرکت می‌شود.

لب‌ها 

صاف بنشینید و لب‌های خود را آرام به یکدیگر فشار دهید. سعی کنید تا لب‌های خود را به سمت بینی بالا ببرید. تا جایی که می‌توانید لب‌ها را بالا ببرید و به مدت 5  ثانیه در همین حالت بمانید. سپس استراحت کنید و این تمرین را پنج بار تکرار کنید.

استراحت کنید 

 اگر دهان، صورت یا لب‌ها به دلیل انجام این تمرین‌ها دچار درد شدید شدند، استراحت کنید. همانند هر عضله‌ی دیگر، عضلات صورت شما نیز می‌توانند خسته شوند؛ اگر شما عضلات خود را بیش از حد سخت فشار  دهید به خصوص زمانی که عضلات دچار خستگی شده‌اند، حتی ممکن است به خود صدمه بزنید.

به این پست امتیاز دهید.
ورزش های مناسب برای پر و حجیم کردن لب ها
4 از 1 رای