مقالات

درمان قطعی موهای زائد با استفاده از لیزر

لیزر موهای زائد یک روش مناسب و غیرمخرب برای کاهش یا حذف دائمی موهای زائد صورت یا بدن می‌باشد. این روش نسبت به موم انداختن، الکترولیز یا تیغ کشیدن، باعث نرم‌تر و شفاف‌تر پوست می‌شود و تکنیک ملایمی است که می‌تواند نواحی گسترده‌تر را به طور موثر با حداقل ناراحتی و بدون دوره بهبودی درمان کند. امروزه، رفع موهای زائد با لیزر یکی از رایج‌ترین روش‌های زیبایی در جهان است.

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#a1bb56″]

استفاده از روش‌هایی مانند تیغ زدن، موم انداختن و بند انداختن به منظور از بین بردن موهای زائد بدن علاوه بر این که کاری وقت‌گیر و خسته کننده است، هیچگاه قادر به از بین بردن دائمی موهای بدن نخواهد بود. استفاده از لیزر باعث از بین بردن دائمی موهای زائد بدن ‌می‌شود و در مقایسه با روش‌های دیگر روشی کارآمدتر است. در صورتی که از موهای زائد بدن خود خسته شده‌اید و دنبال راه چاره‌‌ای برای رهایی دائمی از آن‌ها می‌گردید با شماره‌های [shortcode-variables slug=”number”] تماس بگیرید. مشاورین و متخصصان ما در [shortcode-variables slug=”name”]  آماده پاسخگویی به کلیه سوالات شما در این زمینه هستند.

[/alert]

مزایای لیزر موهای زائد


لیزر به شما کمک می‌کند تا موهای زائد را از پاها، صورت، بازو، خط بیکینی، زیر بغل و همچنین سایر قسمت‌های بدن برطرف کنید. برخی از مزایای معمول لیزر موهای زائد عبارتند از:

سرعت

زمان بسیار کمی طول می‌کشد تا موها به طور دائم با یک روش لیزری حذف شوند. هر پالس لیزر حدود کسری از ثانیه طول می‌کشد، که به آن کمک می‌کند تا به طور هم زمان تعداد زیادی مو را حذف نماید. در روش لیزر موهای زائد، تقریبا در هر ثانیه یک چهارم از یک ناحیه دارای مو را می‌توان لیزر کرد. اگرچه نواحی کوچک مانند پشت لب کمتر از یک دقیقه طول می‌کشد، قسمت‌های بزرگتر بدن مثل پاها حدود یک ساعت به طول می‌انجامد.

دقت

بر خلاف سایر روش‌های از بین بردن موهای زائد، لیزر می‌تواند به طور خاص یک بخش از پوست را بدون آسیب رساندن به پوست ناحیه اطراف هدف قرار دهد.

میزان موفقیت

تخمین زده شده است که حدود ۹۰ درصد از افراد پس از سه تا پنج جلسه، حذف دائمی موهای زائد را تجربه می‌کنند.

متقاضیان


موارد زیر به برخی از دلایل رایج شما برای لیزر موهای زائد اشاره می‌کند:

  •  موی زائد صورت یا بدن که باعث احساس عدم رضایت از خود می‌شود.
  •  شما به دنبال جایگزینی برای موم انداختن، الکترولیز، اصلاح و سفید کردن هستید.
  •  موی تیره و پوست روشن دارید.

موهای تیره بیشتر نور لیزر را جذب می‌کنند و پوست روشن‌تر اجازه می‌دهد تا نور بیشتری از لیزر به فولیکول مو انتقال پیدا کند. سن، قومیت، دارو، سطح هورمونی و نواحی بدن بر طول، زمختی و رنگ موی بدن تاثیر می‌گذارد که به نوبه خود بر نتایج هر گونه لیزر زیبایی اثر گذار خواهد بود.

قبل از لیزر موهای زائد


قبل از لیزر موهای زائد، عینک‌های محافظ چشم روی چشم شما قرار می‌گیرند تا از آسیب دیدن قرنیه و یا شبکیه جلوگیری شود. موهایی که تحت درمان قرار می‌گیرند، به اندازه چند میلی متر بالای سطح پوست قطع می‌شوند. برای محافظت از لایه‌های بیرونی پوست، یک ژل یا دستگاه خنک کننده مخصوص استفاده می‌شود. این امر باعث می‌شود با تسهیل نفوذ لیزر به داخل پوست، درمان را موثر نماید.

روش


رایج‌ترین لیزرهای حذف مو از یک پرتو لیزر کم انرژی استفاده می‌کنند که با رنگ پوست شما و رنگ، ضخامت و محل موهایی که باید حذف شود، تنظیم می‌شود. در ابتدا یک تست درمانی با اعمال یک نور پالسی به ناحیه تحت درمان انجام خواهد شد. یک پرتو لیزر کم انرژی از پوست شما عبور می‌کند و توسط رنگدانه درصدی از فولیکول‌های رشد موی فعال جذب می‌شود. این ناحیه مورد بررسی قرار می‌گیرد تا اطمینان حاصل شود که تنظیمات درست انجام شده و هر گونه واکنش نامطلوب به درمان ارزیابی گردد. اگر تست موفقیت آمیز باشد، پرتو لیزر کم انرژی به طور منظم به نقطه نقطه نواحی که باید درمان شوند، اعمال می‌شود که بلافاصله و به طور دائم فولیکول‌های فعال رشد مو را با هر درمان غیر فعال می‌کند. فولیکول‌های مویی که در فاز خاموش هستند، تحت تاثیر درمان قرار نمی‌گیرند. هنگامی که این فرآیند پایان می‌یابد، بسته‌های یخ، آب سرد یا کرم‌های ضد التهابی یا لوسیون به شما ارائه می‌شود تا نواحی درمان شده تسکین و هر گونه ناراحتی کاهش یابد.

مراقبت‌ها و بهبودی


در بیشتر موارد بلافاصله پس از درمان می‌توانید به محل کار و سایر فعالیت‌های روزانه خود بازگردید. بعد از این روش، دستورالعمل‌های دقیقی در مورد مراقبت پس از درمان به شما ارائه خواهد شد، از جمله اطلاعات مربوط به:

  •  مراقبت از پوست
  •  علائم طبیعی که تجربه می‌کنید.
  •  علائم بالقوه مربوط به عوارض

لازم است تمام دستورالعمل‌های مراقبت از بیمار که توسط پزشک شما ارائه می‌شود را دنبال کنید. پزشک شما همچنین دستورالعمل‌های دقیقی در مورد علائم طبیعی که تجربه می‌کنید و علائم احتمالی ناشی از عوارض ارائه خواهد داد.

بلافاصله بعد از لیزر موهای زائد

بلافاصله پس از درمان، پوستی نرم‌تر و کاهش تعداد موها در ناحیه تحت درمان را تجربه خواهید کرد. ممکن است بعد از درمان متوجه علائم قرمزی یا سوزش جزئی شوید، اما این حالت معمولا به سرعت برطرف می‌شود. ممکن است لازم باشد از محصولات مخصوص مراقبت از پوست و یا یک رژیم مراقبت از پوست تجویز شده استفاده کنید. کرم ضد آفتاب یک الزام برای هر ناحیه درمان شده‌ای است که در معرض آفتاب قرار دارد. اگر قرمزی و التهاب پوست شما همچنان ادامه یابد، باید با جراح خود تماس بگیرید تا ببینید آیا مشکلی وجود دارد که نیاز به درمان داشته باشد یا خیر.

هفته دوم تا هشتم

ممکن است متوجه افزایش رشد مو در ناحیه تحت درمان شوید زیرا فولیکول‌های موی خاموش که تحت تاثیر درمان لیزر قبلی قرار نگرفته‌اند، وارد روند رشد فعال خود می‌شوند. اکثر پزشکان دوره‌های درمانی به فاصله ۴ تا ۸ هفته را توصیه می‌کنند.

تعداد جلسات درمان مورد نیاز

جلسات متعدد برای نتایج مطلوب مورد نیاز است. معمولا در ابتدا سه تا هشت جلسه مورد نیاز است، اما درمان‌های بیشتر در مراحل بعدی انتظار می‌رود، به ویژه اگر دارای حالت‌های ترشح هورمون درونی و یا استفاده از هورمون‌های خارجی باشید. اکثر پزشکان بسته به موارد زیر وقفه‌های درمانی را توصیه می‌کنند:

  •  جنسیت، سن، نوع مو و الگو رشد موی شما
  •  ناحیه‌ای از بدن که در حال درمان است.
  •  لیزر یا دستگاه مبتنی بر نور انتخاب شده

محدودیت‌ها و خطرات


خوشبختانه، عوارض قابل توجه در از بین بردن موهای زائد با لیزر نادر است. خطرات خاص شما برای لیرز موهای زائد در طول مشاوره مورد بحث قرار می‌گیرند. برخی از عوارض احتمالی همه فرآیندها عبارتند از:

  •  واکنش نامطلوب به بی حسی
  •  هماتوم یا سرووم (تجمع خون یا مایع زیر پوستی که ممکن است نیاز به تخلیه داشته باشد).
  •  عفونت و خونریزی
  •  تغییر در حس لامسه
  •  زخم
  •  واکنش‎های آلرژیتیک
  •  آسیب به ساختارهای زیرین
  •  نتایج نامطلوب که ممکن است نیاز به روش‌های اضافی داشته باشد.

هزینه


هزینه لیزر موی زائد بدن از پزشکی به پزشک دیگر و از یک منطقه جغرافیایی به منطقه دیگر متفاوت است. هزینه‌ها همچنین به وسعت ناحیه مورد درمان بدن بستگی دارند، مثلا یک ناحیه کوچک در صورت در مقایسه با پاها یا پشت هزینه کمتری دارد. از آنجایی که جلسات درمانی متعدد برای نتایج مطلوب مورد نیاز است، بسیاری از پزشکان پکیج‌های قیمت گذاری برای نواحی خاصی از بدن ارائه می‌دهند.

author-avatar

درباره دکتر ابوالحسنی

دکتر ابوالحسنی متخصص تغذیه و رژیم درمانی می باشند.تخصصهای ایشان عبارتند از تغذیه در بارداری ، تغذیه در کودکان ، تغذیه در سالمندان ، تغذیه در مدارس ، لاغری موضعی با دستگاه های کرایو لیپولیز، RF ، LpG و کویتیشن ، راه های مراقبت از پوست و مو و بهبود بینایی. همچنین ایشان با توجه به شرایط بیماران رژیم های درمانی مناسبی را ارائه میدهند تا به وزن ایده آل خود برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *