انواع بهترین دستگاه های ورزشی مخصوص لاغری و کوچک شدن شکم و پهلو

تجهیزات ورزشی

تجهیزات بسیار زیادی وجود دارد که برای ورزش دادن شکم و پهلو توصیه می‌شوند. هر ماه یک وسیله جدید تناسب اندام جادویی جدید به بازار آمده و تبلیغ می‌شود که این وسیله شکم شما را سیکس پک خواهد کرد. هنگامی که شما می‌خواهید یکی از این تجهیزات را خریداری کنید، عاقلانه انتخاب کنید، زیرا باید نیازهای مد نظر شما را برآورده کند، بیش از حد گران نباشد و فضای مناسب نگهداری آن در منزل نیز هائز اهمیت است. علاوه بر این، باید به شما در ورزش دادن و افزایش استحکام کل بدنتان کمک کند. همانند کار کردن روی شکم و پهلو، این وسیله باید به پرورش شانه‌ها، عضلات شکمی، اندام باسن و قسمت پایین تنه بدن نیز کمک کند. همراه با استفاده از تجهیزات مناسب، شما به کاهش چربی بدن با انجام تمرینات قلبی و استفاده از رژیم غذایی مناسب نیز نیاز دارید تا ماهیچه‌های قابل مشاهده و مشخصی داشته باشید.

استفاده از تجهیزات مناسب بهترین راه برای رسیدن به نوع بدن دلخواه شما است. داشتن شکم و پهلوهایی تخت یکی از فاکتورهای مهم تناسب اندام است که هدف بسیاری از افراد می‌باشد. انتخاب و نحوه صحیح به کارگیری دستگاه‌های ورزشی لاغری، یک راه مناسب، کم‌خطر و مؤثر برای نیل به این مقصود است. بنابراین لازم است ابتدا با یک پزشک برای کسب راهنمایی‌های لازم در این زمینه مشورت نمایید و سپس فعالیت خود را شروع کنید. برای رزرو وقت مشاوره با پزشک متخصص در کلینیک کلینیک لاغری و تناسب اندام دکتر ابوالحسنی می‌توانید با شماره همچنین می‌توانید به آیدی تلگرام CbA6sUB4TqaL-hlsNz0TWw@ مراجعه کنید. تماس حاصل فرمایید.

بهترین دستگاه‌های ورزشی لاغری شکم و پهلو


نمونه‌هایی از بهترین دستگاه‌ها برای لاغر کردن شکم و پهلو که برخی از آن‌ها در خانه نیز می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند، به شرح زیر است:

میز دراز نشست

میز دراز نشستمیز دراز نشست از شایع‌ترین تجهیزات ورزشی است که به طور مکرر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله تقریبا در تمام سالن‌های ورزشی و یا مراکز تناسب اندام موجود است زیرا این نیمکت می‌تواند برای تمرین‌های مختلفی استفاده شود. این تجهیزات برای هر دو گروه مبتدی یا مربیان پیشرفته مفید هستند. نیمکت شکم پهلو همچنین به عنوان دستگاه دراز نشست قابل تنظیم شناخته می‌شود، زیرا شما می‌توانید زاویه نیمکت را تنظیم کنید (افزایش یا کاهش دهید). زاویه تند مقاومت بیشتری را ایجاد می‌کند و از این رو کار کردن در این حالت تنظیمات، سخت‌تر است. به همین ترتیب زاویه بازتر برای انجام کارها ساده‌تر و مناسب تر است. این تجهیزات به تقویت عضلات میان تنه کمک می‌کنند.

  • به پشت روی نیمکت دراز بکشید
  • پاهای خود را زیر پدال‌های پا قرار دهید و دستان خود را روی سینه خود نگه دارید، به سقف نگاه کنید و حرکت کرانچ را انجام دهید. هنگام بلند شدن، شانه‌های خود را از روی نیمکت بلند کنید، اطمینان حاصل کنید که پایین تنه خود را از روی نیمکت بلند نکنید.
  • این موقعیت را برای 30 ثانیه حفظ کنید. پایین بیایید و به موقعیت اولیه بازگردید حرکات کنترل شده کلیدی برای تقویت عضلات هسته‌ای از قبیل رکتوس ابومنسیس، عضلات شکم و پهلو هستند.

دستگاه لاغر کننده شکم و پهلو Abs Swing

Abs Swingدستگاه لاغری شکم و پهلوی Abs Swing یکی از تجهیزاتی است که دائما در مورد آن بحث شده است. آیا این دستگاه موثر است یا فقط یک تجهیز ورزشی دیگر است که باید نام آن را از کتاب‌ها حذف کرد؟ هر گونه تجهیزات تناسب اندام، همراه با تمرینات چربی سوز و رژیم غذایی مناسب، نتیجه دلخواه را نشان می‌دهد. دستگاه لاغری Abs Swing دارای یک صندلی محوری با دو دستگیره در هر طرف و با هدف کار روی نیم تنه‌های پایین و بالا است.

  • روی صندلی نشسته و پای خود را با در قیمت پایین درون پدال محصور کنید.
  • بر قیمت پایین شکم و پهلوی خود تمرکز کنید و در هنگامی که زانوی خود را به سمت سینه خود می‌کشید، آنها را منقبض کنید. این موقعیت را برای 10 ثانیه نگه دارید و سپس پای خود را پایین بیاورید. دستگاه لاغری شکم و پهلوی Abs Swing باعث می‌شود که قسمت‌های فوقانی شکم شما، پهلوها، و قسمت پایین کمر شما تقویت شود.

چرخ (رول) شکم و پهلو

چرخ (رول) شکم و پهلودر نگاه اول، چرخ شکم و پهلو یک ماشین نسبتا ساده به نظر می رسد که کار با آن راحت است. با این حال، کار با آن خیلی سخت‌تر از آن چیزی است که می‌بینید. این وسیله به صورت دمبل کوچک سوار شده بر روی چرخ به نظر می‌رسد که شما می‌توانید در هر طرف آن را نگه دارید.

  • برای انجام این تمرین، روی دستها و زانوهای خود پایین بروید.
  • به چرخ ABS بچسبید و خود را به جلو ببرید تا بدن شما کاملا کشیده شود و حالت یک خط مستقیم را ایجاد کند (زانوها را از زمین جدا کنید و پاهای خود را به عقب بکشید). این موقعیت را برای 30 ثانیه نگه دارید. با استفاده از عضلات شکم و پهلوی خود (و نه پشت و یا باسن)، خود را به موقعیت شروع بازگردانید. این تمرین در تقویت عضلات میان تنه، بالا و پایین شکم، مفاصل، پهلوها، بازوها، شانه‌ها، کمر، ران و پاها بسیار موثر است.

حرکت چرخ abs بر روی شکم پهلو کار می‌کند و قسمت پایین کمر شما را پرورش می‌دهد. به علاوه، این چرخ‌ها به راحتی قابل استفاده و نگهداری می‌باشند و می‌توانند در همه جا مورد استفاده قرار گیرند.

توپ تمیرینی یا پایداری (تعادلی)

توپ تمیرینی یا پایداری (تعادلی)اگرچه توپ پایداری دقیقا یک "دستگاه" نیست، اما یکی از موثرترین تجهیزاتی است که روی میان تنه شما کار می‌کند. توپ پایداری یک توپ لاستیکی بزرگ و بادی است که برای اهداف مختلف، اعم از تقویت عضلات میانی و افزایش تعادل برای بهبود طریقه ایستادن، درمان فیزیوتراپی و توانبخشی استفاده می‌شود. تمرین با توپ توپ می‌تواند از بسیاری از روش‌ها برای تمرین کل بدن و لذت بخش‌تر کردن ورزش روزانه مورد استفاده قرار گیرند.

  • روی توپ بنشینید، همانطور که روی صندلی می‌نشینید، پای خود را روی زمین قرار نگاه دارید. اگر قبلا از توپ پایداری استفاده نکرده‌اید، این کار به مقداری تمرین نیاز دارد، زیرا حفظ تعادل روی این توپ بسیار دشوار است.
  • بازوهای خود را پشت سر خود قرار دهید و خود را به سمت عقب پایین بیاورید. این موقعیت را برای 30 ثانیه نگه دارید و سپس به بالا برگردید، عضلات خود را منقبض کنید. توپ پایداری شکم و پهلوی شما را تقویت می‌کند و پرورش می‌دهد.

دستگاه پارویی

دستگاه پاروییدستگاه پارویی برای تکرار قایق‌رانی در فضای باز با پاروهای مکانیکی در دو طرف طراحی شده است.

  • بر روی صندلی کشویی بنشینید، کاربران باید با هر دو پارو، پارو بزنند. مقاومت و سرعت قابل تنظیم است، در نتیجه تمام گروه عضلانی بزرگ در بدن کار می‌کنند.
  • حرکت قایقرانی شامل 4 حرکت است: گرفتن، راندن، پایان و سرد کردن. در طول هر یک از این حرکت‌ها، پاها، شانه‌ها، بازوها، عضلات پشت، شکم، همسترینگ و چهارسر فعالیت می‌کنند. بهترین قسمت این است که بخش هسته‌ای بدن در سراسر حرکت قایقرانی، مشغول است.
  • مقاومت را افزایش دهید تا انقباض را احساس کنید.

دستگاه‌های قابل تنظیم دراز نشست

دستگاه پاروییبهترین نوع نیمکت‌های دراز نشست، نیمکت‌های قابل تنظیم هستند که در آن شما می‌توانید زاویه بورد را تنظیم کنید و در نتیجه مقاومت را با توجه به نیازهای تمرین خود تغییر دهید. علاوه بر دراز نشست، می‌توان این دستگاه را برای طیف گسترد‌ه‌ای از تمرینات شکم و پهلو مانند کرانچ، بلند کردن پا، چرخش و غیره استفاده کرد.

اب رولر

اب رولر یک راه عالی برای تحریک عضلات بالا تنه هستند. اب رولرها برای پرورش عضلات قسمت فوقانی شکم شما ضروری هستند. بهترین مزیت این ابزار این است که تکیه‌گاهی برای گردن فراهم می‌کند و به جلوگیری از رگ به رگ شدن گردن کمک می‌کند. این دستگاه یک ابزار خوب برای زنانی است که تمرینات میان تنه انجام می‌دهند، به ویژه اگر مبتدی باشند.

آب اسلاید

آب اسلایدآب اسلاید یک دستگاه تناسب اندام خانگی ارزان قیمت است که به داشتن شکمی تخت کمک می‌کند. همچنین کمک می‌کند که کل بدن را به طور موثر فعالیت کند. این دستگاه برای هر دو گروه مبتدی و مربیان پیشرفته مفید است و می‌تواند در هر مکانی به دلیل اندازه کوچک آن مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به مقاومت مداوم، یک آب رولر به طور موثر میان تنه را تمرین می‌دهد.

چرخ تمرین شکم قدرتی

چرخ تمرین شکم قدرتیچرخ تمرین شکم قدرتی ابزاری قدرتمند است که روی سرتاسر میان تنه شما کار می‌کند. آنها ارزان و مناسب برای هر سطح تناسب اندام هستند. چرخ تمرین شکم قدرتی مجهز به پدال پا است که شما را به انجام انواع تمرینات بیشتر روی میان تنه با استفاده از حرکات بدنی بالا تنه قادر می‌سازد.

دستگاه کرانچ شکم و پهلو

دستگاه کرانچ شکم و پهلو تکیه‌گاهی برای گردن فراهم می‌کند و طیف وسیعی از حرکات را ارائه می‌دهد. میزان مقاومت دستگاه قابل تنظیم است و می‌توان به حداکثر انقباض شکمی دست پیدا کرد که برای تمرین موثر میان تنه مهم است. این دستگاه به شما کمک می‌کند که سرتاسر میان تنه خود را به صورت موثر تقویت کنید.

دمبل

دمبل‌ها نیز ابزارهایی موثر برای تمرین شکم و پهلو هستند. ابتدا زمان زیادی را صرف انجام تمرینات وزنه‌ای مختلف بدن کنید تا بتوانید به قدر کافی قدرت بدست آورید. سپس ورزش شکم و پهلو را انجام دهید. به تدریج مقدار وزنه‌ای که استفاده می‌کنید را افزایش دهید.

به این پست امتیاز دهید.
هیچ رای ثبت نشده است