مقالات

چی بخورم که صورتم لاغر بشه؟

قبل از این که به دنبال راهی برای آب کردن چربی‌های صورت باشید ابتدا دلیل چاق شدن صورت را پیدا کنید. این چاقی ممکن است به علت بیماری‌ها و یا داروهایی باشد که مصرف می‌کنید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که با پزشک خود مشورت کنید و درباره تغییراتی که به تازگی در برنامه‌های درمانی، تغذیه و یا حتی سبک زندگی خود داشته‌‎اید صحبت کنید.

https://kermany.com/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%DA%86%D8%B1%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D9%81-%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B3%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF%D8%9F/ | مجله سلامتی دکتر کرمانی

تغذیه و رژیم غذایی مناسب برای لاغر کردن صورت


برخی مواد غذایی وجود دارند که باعث لاغرتر شدن صورت می‌شوند و برخی دیگر نیز صورت را چاق می‌کنند یا باعث باقی ماندن چاقی صورت می‌شوند. برخی از مواد غذایی که باعث می‌شوند صورت شما لاغرتر شود یا غبغب چانه از بین برود، عبارتند از:

آووکادو

آووکادو یک میوه کوچک پر از دو ماده مغذی است که موجب لاغری صورت می‌شود. این دو ماده عبارتند از: فیبر که از گرسنگی جلوگیری می‌کند (یک آووکادو شامل ۱۱ تا ۱۷ گرم فیبر است) و چربی‌های غیر اشباع که در واقع موجب کاهش فوری چربی صورت می‌شوند.

کره بادام زمینی

نه تنها کره بادام زمینی، بلکه بیشتر آجیل‌ها و دانه‌ها، گردو، بادام (کره بادام)، پسته، دانه‌های آفتابگردان، دانه‌های کدو و دانه‌های کدو حلوایی تغذیه مناسب برای لاغر کردن صورت هستند. دلیل این امر آن است که این دانه‌ها و آجیل به شما کمک می‌کنند تا مدت زمان طولانی سیر شوید و در واقع از مواد معدنی و چربی‌هایی اشباع هستند که موجب لاغری و سوزاندن چربی صورت می‌گردند.

 نوشیدن آب نوشیدن آب

هنگام ورزش باعث می‌شود سردرد نگیرید و در بهترین حالت خود باقی بمانید. همچنین به هیدراته نگه داشتن (رساندن آب کافی)، کنترل اشتها و رفع نفخ بدن نیز کمک می‌کند؛ در نتیجه پوست‌تان ظاهری عالی خواهد داشت. برای ورزش به بطری آب خود کمی لیمو و زنجبیل اضافه کنید تا طعم بهتری بگیرذ

سبزیجات

بعضی از سبزیجات مانند گل کلم، کلم بروکلی، کلم پیچ و کاهو حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که به کاهش چربی بدن کمک می‌کنند. تا می‌توانید برای – لاغر کردن صورت با تغذیه از سبزیجات استفاده کنید.

جو دو سر

جو دوسر یک انتخاب عالی برای لاغر کردن صورت با تغذیه است، زیرا این ماده غذایی از غلات کامل و مقدار زیادی فیبر تشکیل شده است. اطمینان حاصل کنید که از جو دوسر فرآوری شده با شکر بالا استفاده نکنید و جو دوسر ۱۰۰ درصد طبیعی را مصرف کنید. شما می‌توانید جو دوسر را در مایکروویو خود ظرف مدت تنها دو دقیقه آماده کنید. همچنین می‌توانید گردو، شیرین کننده‌های طبیعی، انواع توت‌ها و دارچین را به عنوان طعم دهنده به آن اضافه کنید.

چای سبز

چای سبز شامل آنتی اکسیدان‌های قوی است و بسیاری از تحقیقات چای سبز را به عنوان عامل کاهش دهنده وزن و سوزاننده چربی معرفی می‌کنند. همچنین استفاده از چای سبز متابولیسم (سوخت و ساز طبیعی بدن) شما را افزایش می‌دهد.

توت‌ها

توت سیاه، تمشک و توت فرنگی با مقدار زیادی فیبر (که جذب تدریجی قند در بدن شما را تسریع می‌کنند) اشباع شده‌اند و همچنین شامل بسیاری از ویتامین‌ها هستند که به شما کمک می‌کنند تا کمتر احساس گرسنگی کنید (کمبود ویتامین معمولاً اشتها و میل به غذا را افزایش می‌دهد).

دارچین

دانشمندان ادعا می‌کنند که دارچین دارای نوع خاصی از آنتی اکسیدان‌ها است که انسولین شما را حساس‌تر می‌کند و در نتیجه قند خون شما به صورتی مؤثر تثبیت می‌گردد. مصرف دارچین باعث لاغری صورت نیز می‌شود.

پرهیز از مصرف الکل

 از خوردن نوشیدنی‌های الکلی بپرهیزید چرا که تاثیر زیادی در پف کردن صورت دارد

author-avatar

درباره دکتر ابوالحسنی

دکتر ابوالحسنی متخصص تغذیه و رژیم درمانی می باشند.تخصصهای ایشان عبارتند از تغذیه در بارداری ، تغذیه در کودکان ، تغذیه در سالمندان ، تغذیه در مدارس ، لاغری موضعی با دستگاه های کرایو لیپولیز، RF ، LpG و کویتیشن ، راه های مراقبت از پوست و مو و بهبود بینایی. همچنین ایشان با توجه به شرایط بیماران رژیم های درمانی مناسبی را ارائه میدهند تا به وزن ایده آل خود برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *